مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: بر اساس آمار اولیه کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری امسال نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی؛ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: در شرایط سخت اقتصادی تا حدی توانستیم آرامش خانواده‌های مددجویان را حفظ کنیم و ملاقات مردمی در یکشنبه‌ها و دیدار با خانواده مددجویان باعث شد مشکلاتی که سریع حادث شده بود حل شود و در مجموع طی سال ۹۷ اتفاقات خوبی افتاد.

وی با بیان اینکه امروز مددجویان می‌دانند امداد در کنار آن‌ها است و در جهت رشد و بالندگی آنان قدم بر می‌دارد؛ اشتغال و توانمندسازی را مهمترین برنامه کمیته امداد خواند که نتایج خوبی از آن حاصل شده و وجه تمایز این طرح در امداد این است همیشه در کنار مددجو هستیم و با پرداخت تسهیلات به او رهایش نمی‌کنیم بلکه با او می‌مانیم تا روی پای خودش بایستد.

صادقی شفاف سازی عملکرد‌ها را باعث اعتماد خیرین به کمیته امداد دانست و بیان داشت: امسال در همه سرفصل‌ها رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مردمی را داشتیم و با وجود همه مشکلاتی که می‌دانید این رشد حاصل شده و این آمار قابل توجه است و دو پیام دارد؛ اول اینکه نیکوکاران در شرایط سخت، بهتر کمک می‌کنند و دوم اینکه اگر یقین و اعتماد کنند بهتر کار می‌کنند که در جشن نیکوکاری هم تاکنون ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی با افزودن اینکه سال گذشته در جشن نیکوکاری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و امسال تاکنون ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جمع اوری شده، ادامه داد: برای سال آینده توانمندسازی با مدل جدید و قوت بیشتر ادامه می‌یابد و طرح راهبری شغلی مد نظر است که توجه به نسل جوان دارد تا فقر بین نسلی در خانواده‌ها از بین برود.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب، یک بررسی در نیروی انسانی خانواده مددجویان کردیم تا بازخورد حمایت‌های ۴۰ ساله امداد را ببینیم؛ نتیجه جالب بود و آن اینکه دیدیم ذخایزی از قِبَل خدمات امداد تولید شده و در جامعه در قالب پزشک متخصص، هیئت علمی دانشگاه و. خدمت می‌کنند که همایشی با حضور این افراد تحت عنوان ''رویش اراده ها'' در فروردین ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با تصریح به اینکه امروز گران‌ترین نیاز خانواده‌ها مسکن است؛ گفت: در گلزار بردسیر شهرک دو منظوره مسکن و نیروگاه خورشیدی برای نخستین بار در کشور در حال انجام است و در خیلی شاخص‌ها حتی نوع سازه آن اول شدیم و در مجموع ۵۲۰ نیروگاه خورشیدی تا پایان سال وارد مدار می‌شود.

صادقی پرداخت حق بیمه ۸ هزار و ۷۰۰ خانواده که بیشتر زنان سرپرست خانوار هستند؛ مجلس مصوب کرده دو برابر شود نقش منحصربفرد کمیته امداد استان کرمان در تامین گوشت، تحت حمایت قرار دادن ۱۰۲ هزار خانوار استان، هزینه کرد ۱۲۰ میلیارد تومان در بحث اشتغال و ایجاد ۴ هزار و ۸۰۰ شغل را از دیگر اقدامات کمیته امداد خواند.
انتهای پیام/ی

همایشی با عنوان ''رویش اراده ها'' در فروردین ماه سال ۹۸ برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار