به منظور گرامیداشت نام وخاطره شهدای انقلاب شب خاطره شهید محمد علی الماسیه ۲۲ اسفند ماه ۹۷ در بیجار برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر قربانپور سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار گفت: در راستای کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان،  شب خاطره با حضور خانواده شهید، ۲۲ اسفند ماه ۹۷ در محل سینما آزادی بیجار برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم برادر شهید و تعدادی از دوستان این شهید والا مقام که در ۱۱ مهرماه ۵۷ در تظاهرات مردم کرمانشاه بر علیه رژیم ستم شاهی در خیابان شهید نواب (رشید یاسمی) به ضرب گلوله عوامل رژیم به شهادت رسیدند خاطرات خود را بیان می‌نمایند.

قربانپور با اشاره به برگزاری شب‌های خاطره به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های حوزه هنری گفت: شب‌های خاطره انقلابیون و رزمندگان دوران دفاع مقدس باز گویی رشادت‌های صورت گرفته است که امنیت و آسایش امروزمان را مدیون آن هستیم.

وی ادامه داد: شهید محمد علی الماسیه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۲۷ در بیجار متولد و در سال ۱۳۴۶ با مدرک دیپلم و در دوران سربازی به عنوان سپاه دانش دو سال به آموزش در دماوند پرداخت.

قربانپور افزود: شهید الماسیه بعد از دوران خدمت به استخدام در بانک ملی در آمده و تا سال ۱۳۵۷ در بیجار به خدمت پرداخت که به دلیل حضور در اعتراضات برعلیه رژیم ستم شاهی دستگیر و به کرمانشاه تبعید می‌گردد.

وی افزود: با حضور در کرمانشاه به تجمعات اعتراضی مردم کرمانشاه پیوست و در نهایت در ۱۱ مهرماه ۵۷ در یکی از اعتراضات مردم کرمانشاه در خیابان رشید یاسمی (شهید نواب فعلی) به شهادت رسیدند و پیکرشان به بیجار منتقل و با حضور گسترده مردم بیجار تشییع و به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/ع

شب خاطره شهید محمد علی الماسیه در بیجار برگزار می‌شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.