جان صادق پور گفت:پروژه نیروگاه خورشیدی سالاریه در شرایط پیک مصرف موجب درآمدزایی برای شرکت ازمحل عقد قراردادخرید تضمینی برق به مدت۲۰سال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی جان صادق پورمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران وزارت نیرو که با حضور مشاور وزیر نیرو در سالن کوثر شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد در گزارشی به تشریح فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب قم در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی پرداخت و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.

وی در این راستا به تبیین استفاده از ظرفیت خطوط انتقال آب قم پرداخت و با اشاره به اینکه فاصله تصفیه‌خانه آب قم تا این شهر حدود ۸۰ کیلومتر است،یادآورشد: این خط انتقال با ارتفاع ۸۸۰ متر ظرفیت استحصال بیش از ۲۰ مگاوات انرژی را دارد.

وی احداث نیروگاه‌های خورشیدی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر عنوان کرد و افزود: نصب و راه‌اندازی آسان، بازدهی بالا و به صفر رساندن هزینه‌های نگهداری از جمله مزایای نیروگاه‌های خورشیدی به شمار می‌رود.

صادق پور با بیان اینکه نخستین نیروگاه برقابی بر روی این خط با توان تولید ۳ مگاوات معادل انرژی مورد نیاز ۷ هزار نفر به بهره‌برداری رسید،تصریح کرد: این نیروگاه با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با سرمایه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و توان تولید ۲۰ میلیون کیلووات ساعت برق در سال را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در مرحله نخست، نیروگاه خورشیدی در دو فاز در مساحت ۲۰۰ مترمربع و با هزینه دو میلیارد ریال در ستاد مرکزی آبفا به بهره‌برداری رسید، یادآورشد: این نیروگاه با ظرفیت ۴۵ کیلووات، بیش از ۲۰ درصد نیاز برق ساختمان اداری شرکت را تأمین می‌کند و در واقع الزام قانونی شرکت را در این زمینه محقق می‌سازد.

صادق پور احداث نیروگاه‌های خورشیدی معصومیه، سالاریه و علوی قم را از جمله پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: این نیروگاه‌ها در پایداری برق در شبکه و پدافند غیرعامل برای تأسیسات کمک زیادی به ما می‌کند.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی مخازن سالاریه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات اشاره کرد: این پروژه علاوه بر کمک به پایداری برق شبکه، در شرایط پیک مصرف موجب درآمدزایی برای شرکت از محل عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال خواهد بود.

انتهای پیام/ح

گام بلند آبفای قم در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر

برچسب ها: نیروگاه خورشیدی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار