حوزه هنری به عنوان مولود انقلاب و از نهاد‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و بسیار مهم را در رابطه با مسائل انقلاب و دفاع از هنرمندان انقلابی ایفاء نموده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: ۲۰ فروردین ماه سال روز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز هنر انقلاب نامگذاری گردیده و هرساله از ۲۰ تا ۲۷ فروردین با عنوان هفته هنر انقلاب برنامه‌های متعددهنری و فرهنگی در کشور و همچنین در استان اتفاق می‌افتد.

وی هنر بدون تعهد را مانند نماز بدون وضو باطل دانست و گفت:هنرمند متعهد بر اساس شرایط و تعهدی که دارد براساس مبانی اعتقادی و ارزشی در زمان‌های مختلف واکنش مناسب و سریع را انجام می‌دهدکه شهید مرتضی آوینی نمونه‌ای از این هنر‌مندان است.
وی تصریح نمود: هنرمند متعهد دنبال منیت و تیراژ نیست و شهیدآوینی با کنار گذاشتن منیت‌ها بود که آثار و تولیداتی را خلق نمود که در طول تاریخ هنر انقلاب به یادگار خواهد ماند.

حجت الاسلام کاوه رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز از برقراری کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بحث گفتمان دینی در این ایام به صورت جدی به انجام خواهد رسید.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری کردستان نیز افزود: نقش آفرینی هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف انقلاب مرهون تدابیر ارزنده‌ای است که در حوزه هنری انقلاب اسلامی در کشور و استان صورت می‌گیرد.

خوش اقبال با اشاره به رسالت حوزه هنری گفت: حوزه هنری به عنوان مولود انقلاب و از نهاد‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و بسیار مهم را در رابطه با مسائل انقلاب و دفاع از هنرمندان انقلابی و سوق دادن جامعه هنری به سمت مؤلفه‌های هنر انقلابی در کشور و با مدیریت خوب آقای مرادی در حوزه هنری استان کردستان ابفاء نموده است.

وی یکی از مهمترین ابزار‌های جذب مخاطب به انقلاب را زبان هنر دانست و تأکید نمود: حوزه هنری با زبان هنر و با حرکات خوبی که در کل کشور و خصوصاً در استان داشتند بیشترین جاذبه را در رابطه با مسائل فرهنگی و انقلاب داشته اند و با وجود چنین دلسوزانی می‌توانیم امید بیشتری برای جذابیت داشته باشیم.

معاون امنیتی استانداری کردستان تصریح نمود: ایام هفته هنر انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای ما است تا گرامی بداریم جانفشانی هنرمندان انقلاب و ارج نهیم زحمات سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی را که الحق رسالت عظیمی رادر مباحث فرهنگی به دوش گرفتند و پی ریزی اصلی هنر انقلاب را با برنامه‌های ارزشمندشان ایجاد نمودند.

انتهای پیام/ع

حوزه هنری یکی از نهادهای بسیار مهم در انقلاب اسلامی به شمار می آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.