گیاهان دارویی در ۲۰۱ هکتار از مراتع شهرستان چرام کاشته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام، با بیان اینکه گیاه باریچه، جاشیر و کرفس از مهمترین ارقام کشت شده در این مراتع است گفت: امسال ۹۰۰ کیلو جاشیر و ۱۰۰ کیلو کرفس از مرتع شهرستان برداشت شده است.

پیوسته گر افزود: این گیاهان دارویی در مناطق روستا‌یی دمه سادات، چالی گرو، چاسه خار، ساورز، سردشت جوخانه و منطقه دامور کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه، شرکت طرف قرارداد، محصولات تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می‌کند گفت: شهرستان چرام بیش از ۱۷۰۰ هکتار رویشگاه گیاهان دارویی دارد.

پیوسته گر ادامه داد: حفاظت از ذخایر طبیعی گیاهان دارویی، جایگزین کردن محصولات اقتصادی با نیاز آبی کم به جای گیاهان غیر اقتصادی با نیاز آبی بالا، ایجاد اشتغال پایدار و ترویج کشت‌های اقتصادی از مهمترین اهداف کشت گیاهان دارویی در این مناطق است.

پیوسته گر با اشاره به اجرای طرح جنگلانه در این شهرستان ادامه داد:این طرح یک پویش مردمی است وتاکنون در قالب آن در ۱۳۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی چرام درختکاری شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام اضافه کرد:در این طرح بیش از ۲۰۰ نفر از دوستداران محیط زیست به منظور احیا و ترمیم رویشگا‌ههای جنگلی و مرتعی در عرصه‌های منابع طبیعی بذر کاشتند.

وی با اشاره به اینکه، جنگلانه طرحی مردمی است، افزود: حفظ و توسعه جنگل، پیشگیری از پدیده خشکیدگی جنگل‌های بلوط، ایجاد درآمد برای بهره برداران، جلوگیری از فرسایش خاک با گونه مقاوم با توجه به شیب منطقه و تشویق بهره برداران به حفاظت از عرصه‌های جنگلی از اقدامات اجرا شده در این طرح است.

وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان چرام ۱۱۵ هزار هکتار است که ۸۶ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار مرتع است.

انتهای پیام/غ

 توسعه کشت گیاهان دارویی در چرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیات محمدی
۰۹:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس پیوسته گر و همکاران زحمت کششون امیدوارم که موفق و موید باشید در پناه حق تعالی