رئیسی گفت: در نوروز سال گذشته ۹۰۰ هزار بازدید از اماکن بین راهی انجام و بیش از ۲۰۰۰ مرکز متخلف پلمپ‌ شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم مانور سلامت نوروزی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بازدید‌های مشترک در سطح کشور بازتاب خیلی خوبی دارد و در نوروز سال ۹۷ اقدامات شما در حوزه نظارت بسیار خوب ارزیابی شده است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل مجهز شده است و آزمایش‌های لازم در محل انجام می‌شود.
 
وی بیان کرد: اولویت برنامه امسال نظارت بیشتر بر اماکن و مناطق حساس است و رسیدگی‌ها در ایام نوروز از طریق سامانه ۱۹۰ افزایش پیدا می‌کند و از دفاتر خدمات سلامت استفاده بهینه می‌شود.
 
رییسی تاکید کرد: سلامت تنها بوسیله وزارت بهداشت تضمین نمی‌شود بلکه همه سازمان‌ها به ما باید کمک کنند؛ در سال گذشته ۹۰۰ هزار بازدید و نظارت از اماکن بین راهی داشتیم  که طی آن ۲۲ هزار مرکز به مراجع قضایی معرفی و ۲هزار و ۴۱۰ مرکز پلمپ شدند.
 
وی افزود: در سال گذشته ۲۰ هزار بازدید مشترک  داشتیم و ۲۸۶ هزار سنجش پرتابل در سال گذشته از اماکن مختلف انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در ایام اربعین ما مسائل بهداشتی را از شرق کشور پیگیری کردیم تا در صورت پیدایش بیماری کنترل و پیشگیری داشته باشیم، در همین راستا طی مراسم اربعین امسال حتی یک مورد بروز وبا گزارش نشده است.

امروز، آغاز طرح سلامت محیط نوروزی

در ادامه مراسم کوهپایه سرپریت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از ۲۰ اسفند ۹۷ مانور سلامت محیط نوروزی آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

وی ادامه دادا: دانشگاه عوم پزشکی ایران سلامت محور است و جمعیت زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است.

آغاز گشت‌های نوروزی از ۷ اسفند ۹۷

در ادامه مراسم لشگری مدیر کل حمایت از مصرف کنندگان سازمان تعزیرات کشور گفت: امنیت غذایی و سلامت یکی از دغدغه های انسانی و نظامی است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: محور امنیت انسانی، حق تک تک شهروندان است و ما موظف هستیم شاخص‌های بهداشت را برای مردم فراهم کنیم؛ گشت‌های نوروزی از ۷ اسفند ماه آغاز شده است و اکثر کسبه‌ها مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار