مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود امسال یک و نیم میلیون نفر در قالب اردو‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی استان حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،یونس عزیزی مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه چند سالی است که سال راهیان نور کشور همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در استان کرمانشاه آغاز می‌شود، گفت : در سال‌های نه چندان دور تعداد کمی و در حد ۴ تا ۵ دستگاه اتوبوس در سالروز عملیات بازی دراز در ارتفاعات بازی دراز حضور پیدا می‌کردند، اما این آمار در سال جاری به بیش از ۲۹ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۷ تعداد زائرانی که از مناطق عملیاتی و زیارتگاه‌های دفاع مقدس در استان کرمانشاه بازدید کردند از ۱۶۷ هزار نفر بیشتر نمی‌شد، گفت : این آمار امسال تاکنون به یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده-پایان سال راهیان نور- به مرز یک و نیم میلیون نفر برسد.

عزیزی اضافه کرد: از ابتدای سال راهیان نور تاکنون ۲۰۵ هزار نفر به صورت شبانه روزی در مراکز اقامتی راهیان نور استان کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اثربخش‌ترین برنامه‌های راهیان نور برگزاری درس آمادگی دفاعی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بوده که امسال از ابتدای سال تحصیلی تاکنون بیش از ۱۴ هزار نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده‌اند، ضمن اینکه بیش از چهار هزار نفر از دانش‌آموزان استان را نیز به جنوب اعزام کرده ایم.

عزیزی در ادامه اشاره‌ای هم به اعزام اردو‌های راهیان نور دانشجویی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه داشت و افزود: امسال ۹۴۷ نفر از دانشجویان استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند، ضمن اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر اعزام هم به مناطق عملیاتی جنوب کشور داشته‌ایم که در حال برگزاری است.

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از اردو‌های راهیان نور دانشجویی گفت: میزان استقبال آنقدر زیاد بود که در برخی از دانشگاه‌ها مجبور به قرعه‌کشی شدیم که البته این مایه افتخار است.

عزیزی اشاره‌ای هم به برگزاری رزم نمایش با افلاکیان در استان برای اردو‌های راهیان نور داشت و افزود: این رزمایش در تابستان امسال هر شب برنامه اجرا کرد و پروسه راهیان نور را تکمیل کرد.

وی اشاره‌ای هم به استفاده از خادمان در اردو‌های راهیان نور داشت و افزود: در حال حاضر در استان هزار خادم خواهر و هزار خادم برادر بدون هیچ چشمداشت مالی در حوزه راهیان نور فعالیت دارند و سال گذشته ۲۷۵۰ نفر روز در قالب اردو‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور داشته اند.

عزیزی در ادامه با اشاره به تشکیل جلسات هیئت‌های اندیشه ورزی در استان برای ارتقای سطح کیفی برنامه‌های اردو‌های راهیان نور در استان، از صاحب‌نظران برای حضور در این جلسات دعوت کرد.

مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه باید به دنبال تخصصی کردن برنامه‌ها و بالا بردن محتوای کار‌ها در اردو‌های راهیان نور باشیم، افزود: اردو‌های راهیان نور گردشگری تعالی بخش در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... به شمار می‌رود .

 

 

انتهای پیام/د

حضور بیش از ۲۹ هزار نفر در عملیات بازی دراز

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.