نصرتی درباره دیدار‌های تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نکاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان پرطرفدار ایران در لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست نتایج خوبی نگرفتند؛ پرسپولیس در تهران مقابل پاختاکور با تساوی یک - یک متوقف شد و استقلال هم در قطر با سه گل مغلوب الدحیل شد. سرخابی‌ها امشب دومین بازی خود را برگزار می‌کنند، استقلال میزبان العین امارات است و قرمز‌ها هم باید در قطر به مصاف السد آماده بروند. درادامه گفتگو با مدافع سابق تیم ملی در این باره را می خوانید.

السد به‌دنبال انتقام از پرسپولیس است


بیشتربخوانید : دو دستگی میان کادوبگیران از هدایتی/ دبه‌کنندگان و حامیان مقابل هم قرار گرفتند!


ابتدا از پرسپولیس شروع کنیم. بازی با السد که با اقتدار صدرنشین قطر است را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعا بازی سختی پیش روی پرسپولیس خواهد بود. السدی‌ها در سه، چهار سال اخیر مانند فوتبال کشورشان پیشرفت کرده‌اند. آن‌ها چند‌ماه قبل قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شدند و حالا قهرمانی لیگ قهرمانان را هم می‌خواهند.

البته خاطره خوبی هم از تقابل با پرسپولیس ندارند!

بله، السد بابت اتفاقات سال پیش و شکست در نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس زخم خورده است و به‌نوعی می‌خواهد انتقام بگیرد. با این حال خوشبختانه پرسپولیس شرایط خوبی دارد. بازیکنان جدیدی که آمده‌اند باید خودشان را مهیا کنند. دوره گذشته پرسپولیس تا فینال رفت، اما در آنجا نبود ستاره‌ها و کمبود مهره تیم به‌چشم می‌خورد.

ولی پرسپولیس در نیم‌فصل دوم خوب بازی نمی‌کند و انتقاد‌های زیادی به عملکرد این تیم وارد شده است.

به هر حال تغییراتی رخ داده و یک‌سری از بازیکنان جدیدی که آمده‌اند مانند سروش رفیعی، مهدی شریفی و تا حدی بودیمیر در شرایط مسابقه نبوده‌اند. آن‌ها رفته‌به‌رفته بهتر می‌شوند. این بازیکنان باید سریع‌تر خودشان را وفق دهند چراکه به برهه حساس فصل رسیده‌ایم.

السد این فصل آمار وحشتناکی در گلزنی دارد. مدافعان پرسپولیس چگونه باید آن‌ها را مهار کنند؟

برانکو مربی‌ای خوب، حرفه‌ای و کاربلد است. او می‌داند که چطور باید ستاره‌های السد را مهار کند. همان‌طور که در بازی فصل قبل نشان داد. پرسپولیس باید مثل همان بازی دفاع مطلق انجام ندهد و در یک‌سوم میانی، حریف را تحت‌فشار قرار دهد و روی ضدحمله‌ها با استفاده از سرعت مهدی ترابی و علی علیپور به آن‌ها ضربه بزند. نباید فضای پشت‌سر مدافعان کناری و مدافعان وسط دراختیار بازیکنان تیز و چابکی مثل اکرم عفیف قرار بگیرد.

برسیم به بازی استقلال و العین، این دو تیم هم بار‌ها با هم بازی کرده‌اند. نظرتان در باره این بازی چیست؟

العین همیشه تیم خوبی بوده، ولی تا حدی نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است. آن‌ها در برهه‌ای که من حضور داشتم خیلی هزینه کردند و بازیکنان خوب زیادی داشتند، اما گویا حالا انگیزه خود را تا حدی از دست داده‌اند. تیم‌های الجزیره و الوحده هم در حاشیه رفته‌اند.

استقلال می‌تواند این تیم را شکست دهد؟

بله، این تیم توانایی کسب پیروزی خانگی را دارد. برای موفقیت این تیم باید دعا کنیم. بازی اول را در قطر واگذار کردند، اما به نظرم این مسابقه بهترین فرصت برای جبران خواهد بود.

برخلاف پرسپولیس، استقلال در نیم‌فصل دوم اوج گرفته است. ارزیابی‌تان چیست؟

بله، آمار هم نشان‌دهنده اوج‌گیری استقلال است. آن‌ها نسبت به قبل و ابتدای فصل بهتر و روان‌تر بازی کرده و نتایج بهتری هم کسب می‌کنند. استقلال تیم پرمهره‌ای است و بازیکنان خارجی این تیم هم عملکرد خوبی داشته‌اند. خصوصا پاتوسی که از لحاظ بدنی هم در فرم ایده‌آل خود به‌سر می‌برد و تاکنون نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

گفتگو با مدافع سابق تیم ملی درخصوص لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار