مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۰ هزار و ۴۲۴ ماموریت توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی در کردستان انجام شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مصطفی فرامرزی گفت: امسال ۸۰ مأموریت اورژانس هوایی توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی در کردستان انجام شد که در مقایسه با سال قبل ۲۹ مأموریت افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی پد‌های بالگرد افزود: امسال پد بالگرد اورژانس هوایی در بیمارستان‌های استان راه اندازی شد و در حال حاضر تعداد پد‌های بالگرد استاندارد به هفت مورد رسیده است.

فرامرزی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ پایگاه شهری اورژانس ۱۱۵، ۳۲ پایگاه جاده‌ای و ۲ پایگاه موتورلانس در استان فعال هستند و ۲۶ آمبولانس منطبق با استاندار‌های اروپا در اورژانس استان وجود درد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به لزوم یادگیری آموزش اصولی کمک‌های اولیه گفت: در طول امسال به سه هزار نفر آموزش‌های اصولی کمک اولیه توسط فوریت‌های پزشکی استان ارائه و به این افراد گواهی معتبر داده شد.

انتهای پیام/م

پد بالگرد اورژانس هوایی در بیمارستان‌های استان کردستان  راه اندازی شد

 

برچسب ها: اورژانس ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.