حسن‌نیا گفت: پاکسازی حریم راه‌ها به بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای طرح پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور/اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای پاکسازی حریم راه‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح پاکسازی حریم راه‌ها در سراسر کشور با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت نمادین در جاده دماوند محدوده سه راهی مهرآباد اجرا شد.

حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۸ هزار کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی در کشور با احتساب حریم آنها به حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر می‌رسد، گفت: برای پاکسازی این طرح‌ها به اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد تومان در سال نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: روزانه ۸ میلیون تردد از فاصله ۵ تا ۲۵۰ کیلومتری در کشور انجام می‌شود که در صورت مشارکت مردم در این طرح و خودداری از پرتاب زباله به حریم راه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی حاصل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آغاز طرح نوروزی ۹۸ سازمان راهداری از ۲۵ اسفند ۹۷/محور کرج-چالوس در ۲۸ اسفند یکطرفه می شود 


رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بیان کرد: در قبال این مقدار صرفه‌جویی مالی می‌توان اعتبار مذکور را صرف ارتقای ایمنی و کیفیت راه‌های کشور کرد.

حسن‌نیا با بیان این‌که راه و منظر آن بخشی از سفر محسوب می‌شود، تصریح کرد: به‌طور مسلم وجود زباله و کثیف بودن راه و منظر آن تاثیر نامطلوبی بر کیفیت سفر مردم به ویژه در سفر‌های نوروزی خواهد داشت.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا طرح پاکسازی حریم راه با مشارکت استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، هر سال بیست و یکم اسفندماه در سراسر کشور انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تمهیدات و برنامه‌های حوزه و حمل و نقل و راهداری برای سفر‌های نوروزی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در بخش حمل و نقل ۱۴۵۰۰  اتوبوس و ۲۶۳۰۰ سواری کرایه‌ای بین شهری نسبت به جابه‌جایی مسافران در طول طرح نوروزی ۹۸ اقدام می‌کنند که نظارت کامل و جامعی از سوی سازمان بر خدمات حمل و نقل و سفر منجمله مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین شهری اعمال می‌شود.

وی افزود: در بخش راهداری نیز بهبود علایم، ایمنی و کیفیت آسفالت در دستور کار سازمان برای طرح سفر‌های نوروزی قرار داشته است. در این راستا ۱۴ هزار راهدار به همراه ۹ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات در ۶۵۰ راهدارخانه در آماده باش کامل به‌سر می‌برند تا در صورت بروز هرگونه تغییرات جوی و فیزیکی در سطح جاده به موقع اقدام کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی سفر‌ها در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: بیشتر تردد‌ها در شهر‌های زیارتی و توریستی رقم خواهد خورد. در این میان تهران یکی از کلانشهر‌هایی است که بیشترین تردد‌ها را نسبت به سنوات گذشته به خود خواهد دید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درپایان خطاب به ملت شریف ایران تصریح کرد: باتوجه به همه تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با توجه به ظرفیت خالی ۵۰ تا ۶۰ درصدی ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری، درخواست می‌شود مردم به جای استفاده از خودروی شخصی از حمل و نقل عمومی با رویکرد اقتصادی شدن بخش حمل و نقل و ارتقای ایمنی تردد‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/

آماده باش ۱۴ هزار راهدار در طرح سفر‌های نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار