توزیع بیش از ۶ هزار اصله نهال در شهرستان سربیشه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه گفت: در این هفته۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در این شهرستان توزیع شد.

فتحی رئیس اداره منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، فتحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سربیشه گفت: از آبان ماه تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب در سازه‌های آبخیز شهرستان سربیشه استحصال شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع این اداره در هفته‌ی منابع طبیعی افزود: در این هفته علاوه بر توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در شهرستان، پروژه بوته کاری با هدف مهار سیلاب، در ۱۲۰ هکتار از عرصه‌های روستای پخت با اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان توسط تعاونی حافظان منابع طبیعی به بهره برداری رسید.

  فتحی علاوه بر این در بارندگی‌های اخیر ۱۰ سازه‌ی آبخیز این شهرستان آبگیری شده است، بر این اساس از آبان ماه تاکنون آمار نشان می‌دهد در این سازه‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب استحصال شده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی خراسان جنوبی   ادامه داد: در ششمین روز از هفته‌ی منابع طبیعی پروژه‌ی کمربند حفاظتی شهر سربیشه به مساحت ۲۰ هکتار نهال کاری شد.

وی توزیع ۷ تنور گازی در روستا‌های این شهرستان را با هدف کاهش استفاده از سوخت‌های جنگلی یکی دیگر از برنامه‌های مفید این اداره در هفته‌ی منابع طبیعی اعلام کرد.

فتحی توزیع ۶۰۰ نهال در بین نمازگزاران، دیدار با خانواده شهدا و ائمه‌ی جمعه، برگزاری نشست‌های تخصصی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی از دیگر برنامه‌های این اداره در هفته منابع طبیعی اعلام کرد.

انتهای پیام / ط ا

 استحصال  یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیز سربیشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.