دهقانی در همایش بین المللی مین‌زدایی:

آماده انتقال تجربیات در حوزه مین‌زدایی هستیم

معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: ایران آماده تسهیل هر چه بهتر تعاملات بین المللی، همکاری‌های مشترک و حمایت‌های بین المللی در حوزه مین‌زدایی است.

آماده انتقال تجربیات در حوزه مین‌زدایی هستیمبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه صبح امروز طی سخنانی در همایش بین المللی مین زدایی بشردوستانه که در تهران برگزار شد، با اشاره به ادامه تاثیرات مواردی مثل مین و تسلیحات شیمیایی در زندگی مردم تا سال‌ها پس از جنگ، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های ملی، دینی و پایبندی به تعهدات بین المللی خود در کلیه فعالیت‌هایش، رفتار‌های بشر دوستانه را اعمال کرده است.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه عملکرد نیرو‌های مسلح ایران در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: نحوه برخورد ما در جنگ شهرها، جنگ شیمیایی و رفتار با اسرا چیزی فراتر از قواعد بین‌المللی است و برگرفته از اعتقادات دینی ما بوده و هست.

دهقانی گفت: اقدامات انسان دوستانه نیرو‌های مسلح کشور‌ها از جمله در مین زدایی نمونه بارز مشارکت نظامی‌ها در فعالیت‌های بشر دوستانه است، بسیاری از این افراد و نظامی‌ها در کشور‌های مختلف در فعالیت‌های مرتبط با مین زدایی جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: مین زدایی و رفع معضلات پس از جنگ، یک هدف مشترک و بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان یکی از قربانیان اصلی مین، تلاش بسیاری را برای این موضوع انجام داده است.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برنامه ملی ما در خصوص مین زدایی شامل پاک سازی مناطق آلوده، آموزش خطر مین به مردم در آن مناطق، حمایت از قربانیان مین و تعامل بین المللی برای مین زدایی است.

دهقانی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ما در این خصوص برخورداری از دانش فنی در عرصه پاکسازی است که دانشی بومی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد تجربیات ارزشمند خود را که با هزینه‌های سنگین مالی و جانی به دست آورده است با دیگر کشور‌ها به اشتراک بگذارد.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه ایران به سهم خود آماده تسهیل هر چه بهتر تعاملات بین المللی، همکاری‌های مشترک و حمایت‌های بین المللی در این حوزه را دارد و امیدواریم مجموعه تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته بتواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهقانی ، مین زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار