مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۹ هزار ۷۹۶ شهید، ۲۱ هزار و ۳۰۹ جانباز و هزار و ۷۹۰ آزاده برای پیروزی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

بیش از ۴۴ هزار از خانواده های شاهد و ایثار گر بیمه خدمات درمانی دارندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام هادی عسکری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل (ره) در ۲۲ اسفند گفت: این استان ۹ هزار ۷۹۶ شهید، ۲۱ هزار و ۳۰۹ جانباز و هزار و ۷۹۰ آزاده برای پیروزی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

عسکری  گفت: هم اکنون چهار هزار و ۸۳۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌های استان از پوشش تحصیلی بنیاد شهید برخوردارند که هزار و ۹۳۲ نفر از آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل پرونده فرهنگی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان شامل زندگینامه، وصیت نامه، خاطرات همرزمان، رمان، دست خط و دست نوشته شهدا اشاره کرد و گفت: در راستای دسترسی پژوهشگران و محققان برای رمان نویسی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس بنیاد شهید اقدام به مستند سازی و ثبت سند زندگینامه شهدای استان کرده است.

عسکری همچنین پخش ۳۰ هزار برنامه از معرفی شهدا، ۲۰ مستند و ۲ فلیم کوتاه از صدا و سیما، برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه عکس برگزاری جشنواره تاریخ شفاهی شهدا (شامل مصاحبه با والدین شهدا) احداث کتابخانه پنج هزار جلدی ایثار و شهادت، راه اندازی سایت نوین شاهد برای اطلاع رسانی به عموم که شامل کلیپ، مستند و پوستر و تصاویر شهدا، زندگینامه و یادواره از دیگر اقدام‌های فرهنگی بنیاد شهید در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی نام برد که هرساله انجام می‌شود.


حجت الاسلام عسکری در ادامه به راه اندازی سایت ایثار برای ارائه خدمات خانواده شاهد و ایثارگران در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: سامانه سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) و اتوماسیون اداری بنیاد شهید در طول این ۲ سال بیش از ۶۴ هزار خدمت الکترونیکی برخط برای صدرو کارت بنیاد، وام ازدواج، درخواست استعلام انواع وام مسکن و اشتغال، ثبت بیکاری  ارائه کرده است.

وی بیان داشت: ۴۷ هزار و ۳۴۲ نفر از اعضای خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان بیمه تکمیلی و ۴۴ هزار و ۱۰۱ نفر نیز دارای بیمه خدمات درمانی هستند  چهار گروه از بیماران اعصاب روان، شیمیایی، ضایع نخاعی و گروه ویژه که پنج هزار و ۶۷۱ نفر می‌شوند زیرپوشش بنیاد شهید استان کرمانشاه است که به سه شیوه تحویل کالا، پرداخت هزینه و نقدسازی خدمات پزشکی از بنیاد دریافت می‌کنند.

 

انتهای  پیام/ز

راه اندازی سایت ایثار برای ارائه خدمات خانواده شاهد و ایثارگران

برچسب ها: ایثارگران ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.