نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

استعداد‌های مردم در دولت اسلامی باید رشد یابد/انقلاب پایان یافتنی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:دولت اسلامی باید استعداد‌های مردم را رشد دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در همایش منطقه‌ای طلاب و روحانیون استان با بیان اینکه در هر سختی، همت همگانی پیروزی می‌آفریند، گفت: بیش از کسی که در جبهه دفاع می‌کند عقبه جبهه نیز باید با ایجاد روحیه و تأمین تجهیزات پشتیبانی کند.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، روحیه خانواده پیروزی پر افتخاری را در برابر هشت سال تهاجم کشور‌های قدرتمند جهان ختم کرد، افزود: در جهاد فرهنگی نیز همفکری، همکاری و انسجام خانواده‌ها دشمن را شکست می‌دهد.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه هر آنچه در دو جهان برای بشریت پیش می‌آید، ثمره عملکرد خودش است، گفت: برای سعادت و شقاوت معلول و مصوباتی است که انسان می‌تواند انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان، سیستم‌های سیاسی و حکومتی است بنابراین هیچ انسان عاقلی نسبت به مسائل حکومتی نمی‌تواند بی تفاوت باشد.

وی با بیان اینکه در حکومت و سیاست دو موضوع شامل انتخاب نوع حکومت و اجرا وجود دارد، گفت: حکومت‌های مختلفی با ادعا‌های آن چنانی تعریف شده و نوع سیستم سیاسی که حاکم باشد، بر سرنوشت انسان و جامعه تأثیر گذار است.

آیت الله سید علیرضا عبادی افزود: اولین شرط سعادت انسان این است که نوع حکومت و سیستم سیاسی، دارای عوامل شکوفایی استعداد‌های بشری و انگیزه‌ای الهی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حکومت اسلامی تنها حکومتی است که حق حاکمیت داشته و مالک اصلی انسان‌ها است،اظهار کرد: این حکومت مقام عزت و صبحانی بوده و در پای آن همه فضائل معنی می‌دهد.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب حکومت، اجرا و عمل آن حائز اهمیت است، بیان کرد: انقلاب ما همان اسلام ما است نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه انسان مسئول به ثمر نشاندن درخت دین است، تصریح کرد: در تعریف اسلام ناب، دنیا و دین عجین هستند که بسیار کارشناسی شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس گفته فقها، هیچ موضوعی نمی‌توان تعیین کرد جز اینکه اسلام و دین روی آن حکم داشته باشد، ادامه داد: همه امور دنیایی در معرف حکم دین است.

وی با بیان اینکه انقلاب بر اساس عقل بوده و هیچگاه کهنه نمی‌شود، گفت: کسانی که منتظر پایان یافتن انقلاب هستند، بدانند انقلاب کهنه شدنی و تمام شدنی نیست.

انتهای پیام/غ

سیستم‌های سیاسی و حکومتی از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان

برچسب ها: انقلاب ، روحانیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار