معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور گفت:باید برنامه‌های ویژه و خاص برای افزایش تاب آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی بیندیشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت:وقتی برنامه اقتصاد مقاومتی در پایان ۹۳ از سوی دولت مشخص شد یک هدف را دنبال می‌کرد که هم در ابلاغ سیاست‌ها از سوی رهبری به عنوان هدف اصلی بود و هم از سوی دولت با برنامه‌های پیش بینی شده دولت مطابق بود و آن این بود که با مجموعه‌ای از اقدامات که در مقاومت اقتصادی انجام می‌شود بتوانیم مقاومت و تاب آوری خود را در مقابل تکانه‌های اقتصادی افزایش داده و صیانتی برای خود ایجاد کنیم.
 
وی ادامه داد:با تحریم گسترده‌ای مواجه شدیم و آثارقابل توجهی در اقتصاد ما داشت و برنامه‌هایی را در راستای اقتصاد مقاومتی طرح ریزی کردیم.
 
وی افزود:وقتی تکانه شدیدی در اقتصاد ملی ما رخ می‌دهد، باید بدانیم چه میزان اقتصاد مقاومتی ما از آن متاثر شده است.

معاون رئیس جمهور  گفت:آنچه که اتفاق افتاد حداقل به ما دیکته می‌کند که در برنامه‌هایی که برای اقتصاد مقاومتی پیش بینی کرده بودیم نیاز به تجدیدنظر در سطح ملی و استانی داریم.
 
وی بیان کرد:واحد‌های تولیدی آنگونه که فکر میکردیم مقاوم نشدند و هم در مدیریت اقتصاد ملی دچار مشکلاتی شدیم و فضای اقتصادی را نتوانستیم به خوبی مدیریت کنیم و اکنون به تثبیت نسبی رسیده ایم، ولی هنوز مشکلات وجود دارد.

معاون رئیس جمهور  بیان کرد:ما باید کار‌های اختصاصی را در سطح ملی برای اقتصاد مقاومتی پیش بینی کنیم
 
انصاری گفت:اینکه بتوانیم اقتصاد خود را بیشتر به دانش بومی تکیه دهیم، به دنبال آن رفتیم، ولی آنگونه که باید موفق نشدیم و شاید زمان ۴ سال برای دستیابی به این مهم کم بوده است.

وی افزود:باید برنامه‌های ویژه و خاص برای افزایش تاب آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی بیندیشیم.
 
وی ادامه داد:در برنامه‌های متداولی که در دستگاه‌های اجرایی درحال اجراست، باید بعضی جهت گیری‌ها را تقویت کرده و برخی را نیز تضعیف کنیم.
 
معاون رئیس جمهور گفت:باید اولویت های خود را در استان تغییر دهیم و برخی زمینه هایی که نمی خواهیم توسعه پیدا کند، باید مشوق ها را قطع کرده و مشوق های خود را به سمت اولویت های استان سوق دهیم.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.