در آخرین جلسه هیئت امنای ستاد دیه سیستان و بلوچستان مقدمات آزادی ۹ مددجوی جرائم غیرعمد استان به مناسبت سال جدید فراهم شد.

مقدمات آزادی ۹ مددجوی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان فراهم شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ظهر امروز یازدهمین و آخرین جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان در محل دفتر ریاست حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری و نائب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان برگزار شد.

عبدالحسین سجادی مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: جهت شناسایی مشکلات مددجویان جرائم غیرعمدی که در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند با روساء و مددکاران شهرستان‌های دارای زندان برنامه‌ریزی شده است که دیدار‌های چهره به چهره با زندانیان جرائم غیرعمد در سطح استان صورت پذیرد تا از نزدیک به مشکلات پرونده این مددجویان بهتر رسیدگی تا زمینه آزادی آنان سریعتر فراهم شود.

در ادامه این جلسه ۹ فقره پرونده افراد واجدالشرایط با مبلغ بدهی ۴۰ میلیارد و ۱۷ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۱۳۸ ریال توسط اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اعطا کمک از طریق منابع استانی و تسهیلات استانی و کشوری ستاد دیه، بانک‌های عامل، صندوق تامین خسارت‌های بدنی و سایر منابع موافقت شد.

حجت‌الاسلام حمیدی رئیس‌کل دادگستری و نائب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان نیز اظهار کرد: از عملکرد ستاد دیه استان در سال‌های گذشته خرسندیم و به ویژه در سال جاری و همچنین تقدیر و تشکر از پرسنل ستاد دیه استان، مددکاران و روسای زندان‌ها داریم که در فراهم کردن زمینه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد همت و تلاش مضاعف دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد شامل دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی، مهریه و نفقه در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که جهت آزادی این تعداد مبلغی بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۶۲۸ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۶۷ ریال مورد نیاز است.

حجت‌الاسلام حمیدی از مردم و خیرین نوع دوست استان سیستان و بلوچستان با توجه به ایام پایانی سال خواست تا با واریز کمک‌های نقدی خود به حساب‌های بانک ملت به شماره ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳، بانک تجارت به شماره ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵، بانک رفاه کارگران به شماره ۳۱۲۳۵۵۵۴، پست بانک ایران به شماره ۰۱۰۰۲۷۰۱۱۷۰۵۰۱ و شماره کارت ملت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان واریز تا زمینه آزادی این افراد را در آستانه فرار رسیدن سال جدید فراهم شود.

انتهای پیام/ع

آماده سازی شرایط برای آزادی زندانیان غیرعمد سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.