.آیت الله دری نجف آبادی در نمازجمعه اراک؛

در مبارزه با فساد باید در پیشگیری جدی بود/سپاه قدس مثل ذوالفقار امیرالمومنین میدرخشد

امام جمعه اراک گفت:در مبارزه با فساد باید در پیشگیری جدی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک با تبریک انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه و انتصاب آیت الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و آرزوی توفیق برای هر دو گفت: در مبارزه با فساد باید در پیشگیری جدی بود.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اصل پیشگیری بسیار مهم در مبارزه با فساد است وباید با کانون‌های فساد مقابله کرد و به آن‌ اجازه توسعه ندارد و از ابتدا باید جلوی فساد مثل خرید عمده سکه را بگیریم تا اینکه بعدا برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: یکی هم بحث نظارت قوه قضاییه با استفاده از بازوی‌های بازرسی دیوان عدالت اداری و ... است و در بحث قضا سلامت قضات از مسئله بسیار مهم است و دستگاه قضاکه شمشیر برنده نظام است در مقابله با فساد، فحشا و منکرات، دشمنان داخلی و خارجی با قاطعیت عدالت امنیت آرامش انجام وظیفه کند.

سپاه قدس مثل ذوالفقار امیرالمومنین میدرخشد

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی به دست رهبری موجب تشکر و تقدیر است وما هم به سهم خود تشکر می‌کنیم و این به معنای این است که سپاه قدس مثل ذوالفقار امیرالمومنین در میدان‌های انقلاب است و مثل ذوالفقار امیرالمومنین میدرخشدو انشالله سپاه قدس سپاه و ارتش و نیروی انتظامی همه عزیزان موفق باشند و همه با قدرت از اسلام و نظام دفاع کنند.

وی بیان کرد: بیانیه پایانی اجلاس اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری یکی بر بیانیه گام دوم انقلاب و دیگر بر حل مسائل معیشتی مردم تاکید داشت و باید با قناعت، صرفه جویی و پرهیز از اسراف  به مردم خدمت کنیم.

معنای جوانگرایی پیرزدایی نیست

امام جمعه اراک اظهار کرد: رهبری در این اجلاس فرمودند  معنای جوانگرایی پیرزدایی نیست و نباید با مسائل بر اساس احساسات عمل شود جوانان در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشند، اما نباید تعامل‌های اجتماعی آسیب ببینند وبرخورد با حوادث بایدحکیمانه خردمندانه و خداپسندانه و سازنده و موثر و فعال باشد و برخورد منفعلانه برخورد احساسی نباشند.

وی گفت: سفر رئیس جمهور به عراق موجب تقویت روبط و رونق اقتصادی از جمله حذف روادید  می شود که از ۱۲ فروردین روادید حذف شده و هزینه سفر به عراق ۵۰ دلار کاهش می‌یابد وبه مسئولان کشورتوصیه می‌کنم بیشتر به عراق سفرکنند.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: عراق سرزمین بکر آماده و مطلوب است و نیاز به کمک دارد و پول هم دارد ما می‌توانیم محصولاتمان را به عراق صادر کنیم و راه‌های تحریمی را ازطریق عراق دور بزنیم و بنده به استاندار مرکزی پیشنهاد می‌کنم تشکیل دفتر رابطه اقتصادی با عراق در استان را پیگیری کنند.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.