آیت الله دری نجف آبادی در نمازجمعه اراک؛

غرب قبله گاه ما نیست

امام جمعه اراک گفت: غرب قبله گاه ما نیست.

غرب قبله گاه ما نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: غرب قبله گاه ما نیست و ما که از درون خودمان توان داریم نباید چشم ما به طرف آمریکا و دیگران باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه کره جنوبی ژاپن و کشورهایی که پیشرفت کردند مبتنی و متکی بر نیروهای انسانی خودشان بودند افزود: خداوند به برکت اهل بیت به ملت ما به خصوص مردم استان مرکزی که استان نخبگان فرهیختگان و عزت و شرف است هوش و اراده و توان استعداد و ظرفیت داده و خیلی از ظرفیت‌ها به فکر ما وابسته است.

وی اضافه کرد: نباید از وعده‌های توخالی دشمن ودشمنی و کینه‌توزی های آمریکا هراسیدو مجبور به کاری که دشمن می خواهد شد،ما قرآن، شهدا، جهاد و خدا را داریم و ملتی که خدا را دارد پیروز است، اسوه ما ابراهیم خلیل است و ما ملت ایران افتخارمی کنیم اسماعیلی و امام حسینی و در مکتب اسلام و دانشگاه امام حسین هستیم و ایمان و اراده در پیشبرد کارها کمک میکند تا با عمل و اراده ده سال جلو برویم.

نشاط در گناه نیست، در بندگی خداست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: همانطور که رهبری در درس خارج فرمودند نشاط در گناه نیست نشاط در بندگی خداست و شادی در فعالیت در مجاهدت و فداکاری و شب زنده داری و توکل و ایستادگی و غیرت و مردانگی است و هرکس باید به سهم خودش از خمودگی دوری کند و با فعالیت و کار برای پیشرفت اسلام عزت اسلامی ایران تلاش کند.

وی بیان کرد: انقلاب در چهل سالگی تازه به بلوغ رسیده و ما در میان راه هستیم و باید قدردان باشیم و پیام رهبری به عنوان گام دوم تحلیل بسیار حکیمانه از تمام ۴۰ سال گذشته انقلاب آثار انقلاب در کشور منطقه و جهان و بر هم زدن بلوک‌بندی های شهرک غرب و راه جدیدی برای بشریت وسرفصل جدیدی که برای آخرت باتوجه به قرآن است .

درگام دوم هم انشاءالله با قدرت به پیش خواهیم رفت

امام جمعه اراک اظهار کرد: گام دوم برای چهل سال آینده است که مردم ما در ۲۲ بهمن نشان دادند حامی آرمانها هستند و همچنان که در ۴۰ سال گذشته از نابسامانی ها دشمنی ها و جنگ عبور کردیم درگام دوم هم با همت بلند با عزم و اراده در چهل سال آینده هم قدرت با عظمت راهی را که امام و رهبری ترسیم کردند انشاءالله با قدرت به پیش خواهیم رفت.

وی گفت: از مردم مسئولان نمایندگان همه و همه می خواهیم بسیج شوند مخصوصاً جوانان عزیز که امروز و فردا می توانند کارآفرین و کارساز باشند درسنگر امنیت ،فرهنگ، دفاع ، خدمات اجتماعی، تعلیم و تربیت در جبهه علم و دانش و معرفت و هنر و در هر سنگری که امکانش هست حاضر شوند و دفاع کنند و البته که جوانان غیرتمند ما مردم ما در برابر دشمن همچنان اسرائیل عقب نمی نشینند.

یک نمونه از حضور جوانان در مقاومت سوریه است

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: یک نمونه از حضور جوانان در مقاومت سوریه است که دشمنی که می خواست سوریه را از بین ببرد و مقاومت را از درون متلاشی کند ناکام ماند و مدافعان حرم و لشکر های حشدالشعبی و حزب الله و فاطمیون و زینبیون و حیدریون الحمدالله با اراده و فدا کاری سوریه را از دام اسرائیل نجات دادند.

وی افزود: بعد از پیامبر بعد از امیرالمومنین اولین انسان عالم فاطمه است فرزندانی را تربیت کرده است و این همه عظمت دارد وایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین ولادت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه روز زن ، روز مادر را به مادران و مخصوصاً مادران شهدا جانبازان و همسران شهدا و مادرانی که فرزندان شایسته را برای استفاده آن تقویت کنند و حضرت ام البنین(س) تبریک بگویم و از همه مادران شایسته و با لیاقت تشکر می‌کنیم.

مسائل خانواده ها و  ازدواج و مادری جزو مهم ترین کارهاست

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی تاکید کرد: مسائل خانواده ها و مسئله ازدواج و مادری جزو مهم ترین کارها و از مقام مادری است و با تقویت مقام مادری بنیاد خانواده محکم و قوی تر می شود و خانواده و مقام پدر و مادری باید تکریم شوند در صورت آسیب دیدن آنها همه آسیب می‌بینند.

وی اضافه کرد: از اینکه خداوند امسال زمستان را از نظر بارندگی خوب قرارداد سپاسگزاریم و از خداوند می خواهیم رحمت خودش را از ما دریغ نکند و می گوییم خداوندا چشم امید ما به آمریکایی‌ها نیست و چشم امید ما به لطف تولید کرامتی الطاف توست.

فرا رسیدن ماه با عظمت رجب ماه علی مرتضی رحلت آیت الله مومن ،هفته احسان و نیکوکاری ، هفته درختکاری هفته و منابع طبیعی با تاکید برکاشت درختان مثمر از موارد دیگری بود که آیت الله دری در نماز جمعه اراک مطرح کرد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.