رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت موضوع کازمتیک، بر سلامت محور کردن این کالا‌ها و تسهیل تولید آن تاکید کرد.

واردات رسمی راه مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی/ ٣٠٠ شرکت فعال در حوزه کازمتیک در ایرانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نمایشگاه بین المللی محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته (ایران کازمتیکا ۲۰۱۹) امروز با حضور پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو، عبدالله کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند،  سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند، عبدالعظیم بهفر مدیر کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، محمد بقایی مشاور اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و جمعی از فعالان حوزه کازمتیک، آغار به کار کرد.

پیرصالحی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا بیان کرد: اولین تفاهم نامه‌ای که طی سفر رئیس جمهور به عراق نوشته شد، لغو هزینه‌های ویزا برای طرف‌های ایرانی و عراقی بود که این موضوع  این قطعا رفت و آمد‌ها را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک ما مشتریان بیشتری را از عراق خواهیم داشت و باعث می‌شود بتوانیم از ظرفیت‌های آنجا استفاده کنیم. وقتی بحث آرایشی و بهداشتی مطرح می‌شود همه توجه‌ها به سمت آرایش کردن معطوف می‌شود در حالی که بحث‌های کازمتیک امروز بسیار فراگیرتر شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: باید به گسترش بازاری کمک کنیم که بازار سلامت ما باشد؛ محصولات کازمتیک را برای سلامت می‌خواهیم نه برای تهدید سلامت جامعه؛ همه ما (سازمان رگولاتور، تولیدکننده، وارد کننده) باید حامی سلامت مردم باشیم و  دست به دست هم بدهیم و به صورت مشترک، هدف مشترکمان را سلامت مردم بگذاریم.

پیرصالحی بیان کرد: اگر با این هدف مشترک - سلامت مردم- پیش برویم فکر می‌کنم باید برای تولید، تسهیل ایجاد کنیم؛ بدون شک دکتر بهفر بحث واگذاری و تفویض اختیار را به دانشگاه‌های مختلف آغاز کرده است؛ به گونه‌ای که تولیدکنندگان ما برای ورود به بازار زمان بلندی را طی نکنند.

واردات را به سمت تولید سوق ‌می‌دهیم

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد ضرورت حمایت از واردات رسمی گفت: واردات رسمی خودمان را باید حمایت کنیم، هر چند سیاست ما این است که واردات را هم به سمت تولید سوق بدهیم یعنی دوستانی که در زمینه واردات فعال هستند، باید هدفگذاری هایشان این باشد که آن فرآورده‌ها را سریع‌تر وارد چرخه‌ی تولید کشور بکنند. اما این را باید بدانیم که واردات رسمی را باید مورد حمایت قرار داد تا از ورود فرآورده‌های تقلبی و قاچاق، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: امیدوارم امروز این جلسه آغاز یک راه باشد به نحوی که بتوانیم در این منطقه پیشرو باشیم؛ منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، منطقه‌ای است که از نظر جمعیتی، جای این را دارد که سرمایه گذاری زیادی داشته باشیم؛ از طرفی می‌تواند به کارآفرینی هم کمک شایانی کند؛ امروز بیش از ۳۰۰ شرکت در این حوزه فعال هستند و بیش از ۵۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده اند.

سرانه درمانی در آبادان به ازای هر ۵۰۰ نفر یک محل درمانی

در ادامه کعبی قائم مقام منطقه آزاد اروند  بیان کرد: منطقه آزاد اروند در طی این سال‌ها فراز و نشیب‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است و امروز به لحاظ امکانات در وضعیت بهتری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با اعتقاد راسخ به خدمت به مردم هزینه‌هایی را با کمک وزارت بهداشت و درمان برای ساخت بیمارستان انجام داده ایم و امروز به این نقطه مطلوب رسیده ایم که سرانه درمانی در آبادان برای هر ۵۰۰ نفر یک محل درمانی است.

ایجاد  پست مارکتینگ در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی

عبدالعظیم بهفر مدیر کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دیگر سخنران مراسم افتتاحیه ایران کازمتیکا بیان کرد: دکتر پیرصالحی با وجود موقعیت حساس انتهای سال و تلاشی که در سازمان برای تامین دارو دارند امروز خودشان را به این همایش رساندند که نشان از اهمیت برگزاری نمایشگاه ایران کازمتیکا دارد.

وی گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا در راستای اهداف اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شده است و این اداره این برنامه را دارد تا فرآیند پرمارکتینگ در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی را به پست مارکتینگ سوق دهد.

 محمد بقایی مشاور اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم بیان کرد: ابتدا در نظر داشتیم تنها همایشی در حوزه کازمتیک داشته باشیم، اما این فکر گسترش پیدا کرد و منتهی به نمایشگاه بین المللی ایران کازمتیکا شد که این نمایشگاه نوع جدیدی از رویداد‌هایی دارای جنبه‌های بازرگانی، علمی و اقتصادی است.

تکمیل زنجیره ارزش گذاری در ایران کازمتیکا

در ادامه جهانپور سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش گذاری باعث شکل گرفتن رویداد ایران کازمتیکا شد. نمایشگاهی که در راستای شکل دادن به یک برند ملی و نمایشگاهی در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی عمل می‌کند.

وی گفت: نمایشگاه ایران کازمتیکا ظرف ۵ سال آینده یکی از برند‌های نمایشگاهی معتبر خصوصا در حوزه کالا‌های سلامت محور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار