مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از خسارت ۱۰ میلیاردی انفجار خط لوله گاز برومی اهواز به خطوط برق این شرکت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان درخصوص میزان خسارت انفجار لوله گاز گفت: از طریق سیستم‌های حفاظتی متوجه شدیم که در خط عبوری ۱۳۲ و ۲۳۰ کیلو ولت حادثه‌ای پیش آمده و تیم‌های عملیاتی را به منطقه اعزام کردیم.

وی اظهار داشت: بر اثر انفجار خط لوله گاز، یک فاز از خط ۱۳۲ کیلو ولت تک مداره دچار فروپاشی شد و از خط ۲۳۰ کیلوولت که به شبکه سراسری متصل است نیز یک فاز بطور کامل ذوب و یک فاز دیگر دچار سیم لاشگی و ذوب بخش آلومینیوم خط شده که باید ترمیم و بازسازی شوند.

دشت بزرگ در ادامه افزود: در لحظه حادثه بر روی شبکه ۱۳۲ کیلوولت ۱۱ مگاولت خاموشی افتاد که در کم‌تر از ۲۰ دقیقه انتقال بار صورت گرفت و خاموشی برطرف شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: در شبکه سراسری برق کشور نیز به واسطه پایداری شبکه برق این شرکت هیچگونه خاموشی صورت نگرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون گروه‌های تعمیراتی و عملیاتی در حال برطرف شدن آسیب‌های ایجاد شده هستند، اذعان داشت: پس از وقوع حادثه تمامی گروه‌های عملیاتی در منطقه مستقر شدند و در حال تعویض کابل‌های حادثه دیده هستند.

انفجار خط لوله میعانات گازی در منطقه برومی اهواز مربوط به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در صبح روز پنجشنبه باعث کشته شدن پنج نفر و مصدوم شدن ۶ نفر شد. این حادثه بر روی خط ۲۰ اینچ انتقال گاز به سمت کارخانجات ۷۰۰ و ۸۰۰ رخ داد و ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه گذشته بر اثر نشت و جرقه منفجر شد.

انتهای پیام/گ

خسارت انفجار خط لوله گاز به شبکه برق

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار