رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر بتوایم بروکراسی حاکم بر اقتصاد را مدیریت کنیم می‌توانیم به نقطه مثت بر اقتصاد دست یابیم.

ویژه عید// حاکمیت بروکراسی به بهود اقتصاد کمک می‌کندمسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیش‌بینی وضع اقتصاد در سال جدید گفت: اگر بتوایم بروکراسی حاکم بر اقتصاد را مدیریت کنیم، می‌توانیم به نقطه مثت بر اقتصاد دست یابیم.

 رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه تصریح کرد: شاخص‌های پاییز سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ نشان می‌دهد که سال جدید تورم بالاتری را در اقتصاد شاهد باشیم.


بیشتر بخوانید: واکاوی وضعیت اقتصادی و ارائه راهکار به دولت در هر بخش از اتاق بازرگانی 


خوانساری، دور زدن تحریم‌ها، شدیدتر شدن تحریم‌ها و مذاکره را سه سناریوی پیش رو در دوران تحریم جدید برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: به دلیل تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی کشور افزایش یافت و اگر تحریم‌ها نبود، اقتصاد ایران به اقتصاد دنیا بیشتر گره می‌خورد.

خوانساری گفت: امیدواریم که در سال ۹۸ شرایط اقتصادی در کشور بهبود یابد و البته این امر تلاش مسئولان را می‌طلبد.

وی گفت: مهم‌ترین عامل مقابله با فشار‌های آمریکا، وحدت در داخل کشور و ایجاد وفاق ملی چه در حوزه سیاسی و چه در حوزه اقتصادی است ضمن اینکه دولت نیازمند احیای اعتماد عمومی جامعه است تا بتواند سیاست‌هایی را علیه تحریم آمریکا اجرایی کند.

رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: تحریم هزاران زیان دارد ولی اگر یک خاصیت داشته باشد، آن افزایش توان صادراتی است.

خوانساری گفت: بخش خصوصی برای بهبود اوضاع اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که امیدواریم به این پیشنهادات اهمیت داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر عملکرد مثبت اتاق بازرگانى گفت: مطابق با آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی اتاق بازرگانی تهران، اگرچه نارضایتی از اقتصاد ایران وجود دارد و بسیاری از مردم نسبت به مشکلات اقتصادی کشور، گلایه‌مندند، اما از فعالیت‌های اتاق بازرگانی تهران رضایت وجود دارد.

انتهای پیام/

پیشنهادهای بخش خصوصی برای بهبود اوضاع اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار