مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: نوار ساحلی دریای عمان در حوزه استان سیستان و بلوچستان در آستانه فرارسیدن سال نو و ایام نوروز با اجرای طرح سین هشتم پاکسازی شد.

طرح سین هشتم در نوار ساحلی دریای عمان اجرا شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان؛ وحید پورمردان گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو برای داشتن ساحلی زیبا و چشم نواز نوار ساحلی شهرستان‌های چابهار و کنارک با حضور مهندس موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان و مشارکت مردم و مسئولان از زباله پاکسازی شد.

وی بیان کرد: ساحل استان از زیباترین سواحل جنوب کشور است و هر ساله چندین میلیون نفر با سفر به شهر‌های ساحلی کنارک و چابهار از جاذبه‌های طبیعی توریستی این سواحل دیدن می‌کنند که ضرورت دارد همواره این ساحل از وجود انواع زباله‌ها عاری باشد و به همین دلیل در بیشتر اوقات شهروندان جنوب استان به صورت خودجوش اقدام به پاکسازی می‌کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فرهنگ سازی و ایجاد حس مشارکت مردمی در جهت سالم سازی و استفاده درست از دریا، ایجاد انگیزه و آگاهی و ارتقاء دانش گردشگران و بهره برداران، جوامع محلی و مسئولان و همه ذینفعان به منظور حفاظت از محیط زیست یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

پورمردان خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی و همه قشر‌های جامعه در مقابل آن مسئول هستند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: محیط زیست ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار