مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت حقوق و دستمزد پیمانکاران و کارگران این استان در آستانه سال نو به طور ویژه در دستور کار و اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،پروانه نیک مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطالبات پیمانکاران در استان توسط برخی دستگاه‌های اجرایی بدهکار از جمله شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود تا آن‌ها برای پرداخت حق و حقوق کارگران خود اقدام کنند.

وی گره گشایی در امور کارگران و پیمانکاران این دستگاه‌ها را پرداخت سریعتر حقوق و دستمزد آن‌ها دانست و افزود: در روز‌های اخیر برخی از کارگران این استان در حوزه‌های مختلف از جمله شهرداری، آرامستان، مدیریت پسماند، فضای سبز و دیگر بخش‌ها اعلام کرده اند که مطالبات معوق دارند و خواستار پیگیری مطالبات خود شده اند.

نیک مرام در ادامه از کاهش چشمگیر آمارمصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: رعایت اصول ایمنی و مقررات حفاظت فنی، افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های انجام گرفته از طرف بازرسان این اداره به منظور رعایت اصول ایمنی در کارگاه‌ها از جمله دلایل این کاهش است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: این استان در مقایسه با ۳۱ استان کشور در تسهیلات روستایی و عشایری با عملکرد ۱۳۴ درصد پرداختی نسبت به سهمیه خود در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط وزارت کار تسهیلات روستایی کهگیلویه و بویراحمد با کمترین میزان انحراف از منابع و دستورالعمل‌ها پرداخت شده است.

دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستا‌های کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.

۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستا‌ها ساکن هستند.

حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

 

انتهای پیام/غ

پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکاران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.