کشته و زخمی شدن 38 خبرنگار در افغانستان طی سال جاری

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که در جریان سال 1397 دستکم 38 خبرنگار و کارمند رسانه ای در این کشور کشته و زخمی شده اند.

کشته و زخمی شدن 38 خبرنگار در افغانستان طی سال جاریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، احمد قریشی، رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان امروز دوشنبه (27 حوت/ اسفند) در مراسم گرامیداشت از روز ملی خبرنگار در کابل، خشونت های ثبت شده علیه خبرنگاران را در سال جاری را 92 مورد خواند.

آقای قریشی گفت: بر اساس آمارهایی که در این مرکز ثبت شده است، در جریان این سال 92 مورد خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در سراسر افغانستان صورت گرفته که دستکم 38 مورد تلفات جانی خبرنگاران نیز در این جمع شامل می باشد.

به بیان وی، 20 خبرنگار در حوادث مختلف تروریستی یا در حملات هدفمند کشته شده اند و 18 خبرنگار نیز در جریان این حملات زخم برداشته اند.

وی باقی موارد خشونت علیه خبرنگاران در جریان این سال را شامل لت و کوب، توهین و تحقیر، اختطاف و محرومیت از دستیابی به اطلاعات عنوان کرد.

رئیس مرکز خبرنگاران افغانستان با اشاره به عاملین خشونت علیه خبرنگاران، گروه تروریستی داعش را عامل بیشترین کشتار و تلفات بین کارمندان رسانه ها دانست. وی همچنین از افراد ناشناس به عنوان دومین عامل بزرگ خشونت علیه خبرنگاران یاد کرد و طالبان را نیز در درجه سوم عاملین خشونت رده بندی نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.