پس از شهر موشکی این بار از کارخانه تولید موشک‌های بالستیک سپاه در اعماق زمین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهر‌های موشکی زیر زمینی یکی از مجموعه تدابیری است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حفظ امنیت کشور و ارتقای توان دفاعی کشور اندیشیده است. شهر‌هایی که برای اولین بار در مهرماه سال ۹۴ با حضور فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار حاجی زاده از آن‌ها رونمایی شد و دومین شهر آن هم در دی ماه همان سال به نمایش گذاشته شد که موجب واکنش‌های زیادی از مقامات و رسانه‌های بزرگ دنیا شد.

دزفول یکی از موشک‌های کارخانه زیرزمینی

با گذشت بیش از ۳ سال از رونمایی از اولین شهر موشکی، سپاه پاسداران در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۷ در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با حضور سردار حاجی زاده و سردار جعفری این بار اما از کارخانه تولید موشک‌های بالستیک در اعماق زمین رونمایی شد.

دزفول یکی از موشک‌های کارخانه زیرزمینی

همزمان با رونمایی از کارخانه زیرزمینی ساخت موشک سپاه پاسداران، موشک بالستیک زمین به زمین دزفول در همان کارخانه معرفی شد.

دزفول یکی از موشک‌های کارخانه زیرزمینی

موشک دزفول دارای ۱.۵ تُن وزن و ۱۲ متر طول دارد و از نظر جثه شباهت زیادی به موشک ذوالفقار دارد. برد موثر این موشک ۱۰۰۰ کیلومتر می‌باشد.

دزفول یکی از موشک‌های کارخانه زیرزمینی

به گفته سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران، قدرت انهدام و تخریب این موشک به دلیل نوع مواد جنگی که در سر آن قرار گرفته است، دو برابر موشک ذوالفقار می‌باشد.

انهای پیام/

برچسب ها: سپاه ، شهر موشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار