کشت گیاهان دارویی در ۸ هکتار از اراضی شازند

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی: کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت است.

کشت گیاهان دارویی در ۸ هکتار از اراضی شازندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حمیدرضا مرادی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت:گیاهان دارویی امسال در سطح هشت هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شازند کشت شد، که ۶ هکتار از اراضی کشاورزی حوزه نهرمیان شازند به کشت گل محمدی و ۲ هکتار از اراضی این منطقه در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی امسال به کشت گل گاوزبان اختصاص یافته است.

مرادی افزود:هر هکتار از اراضی زیر کشت گل محمدی در سال دوم ۶۰۰ تن و سال سوم ۲ و نیم تن محصول برداشتی دارد و در صورت خام فروشی در هر کیلوگرم ۸۰ تا ۹۰ هزار ریال درآمدزایی برای کشاورزان به همراه دارد.

وی ادامه داد:در صورت فرآوری محصول گل محمدی هر کیلوگرم این محصول یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال درآمد برای کشاورزان استان درآمد اقتصادی به همراه دارد. کشت هر هکتار گل گاوزبان ۵۰۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که هر کیلوگرم محصول فرآوری شده تا ۲ میلیون ریال درآمد اقتصادی برای کشاورزان به همراه دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پایان گفت:کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی با هدف اصلاح الگوی کشت، جلوگیری از تخریب اراضی طبیعی و مراتع، ایجاد درآمد پایدار، افزایش درآمد اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها انجام می‌شود.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اختصاص ۶ هکتار از اراضی شازند به کشت گل محمدی

برچسب ها: کشاورزی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.