معاون صنایع دستی مازندران گفت: نمایشگاه‌های صنایع دستی از سومین فروردین در استان گشایش می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به شرایط جوی مازندران و وقوع سیل، افتتاح ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی به تاخیر افتاد و سوم فرودین ماه این نمایشگاه‌ها گشایش می یابد.

وی افزود: کارگاه گردی از جمله برنامه‌های مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران است که از چند روز گذشته اجرایی شده است.

ایزدی با بیان اینکه ۸۵ کارگاه صنایع دستی در مازندران فعال است، افزود: کارگاه گردی در ۲۵ کارگاه شاخص صنایع دستی برگزار می‌شود که تاکنون مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در ۱۵ رشته صنایع دستی از جمله خراطی چوب، منبت، معرق و نساجی سنتی برگزار شده است، گفت: هر یک از این کارگاه‌های شاخص که با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی راه اندازی شده است  و درهریک از این کارگاه ها حداقل پنج کارگر بیمه شده دارند و یا به شکل خانوادگی اداره می‌شوند.

وی  با بیان اینکه این کارگاه‌ها به عنوان کارگاه نمونه در زمینه حفظ اشتغال و یا ایجاد اشتغال جدید فعال هستند، افزود: باز خورد اختصاص تسهیلات به بخش‌های صنایع دستی در این کارگاه‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع دستی در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی در ۲۲ شهرستان برگزار می‌شود، گفت: پنج نمایشگاه ملی در شهر‌های ساری، نور، چالوس، نوشهر و رامسر برگزار می‌شود.

ایزدی با اشاره به برگزاری سه نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای و ۱۴ نمایشگاه صنایع دستی استانی، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی مازندران و وقوع سیل، افتتاح این نمایشگاه‌ها  سوم فرودین ماه افتتاح می شود.

وی گفت : تفاهم نامه‌ای با شهرداری ساری منعقد شدکه بر اساس آن از سوم فروردین ماه در بوستان ولایت ساری، نمایشگاه صنایع دستی به همراه کارگاه آموزشی برگزار شود.


انتهای پیام/آ

 

برگزاری ۲۲ نمایشگاه صنایع دستی در مازندران

برچسب ها: نوروز ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.