امام جمعه خوی گفت:مشکل آب کشور تنها از طریق مدیریت جهادی قابل حل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران با رعایت کردن تقوا و با تبریک عید باستانی به مشکلات موجود آب در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی‌های جهانی سال ۱۴۰۰ سرانه آب در ایران به کمتر از ۱۴۰۰ متر مکعب برای هر فرد در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به مرحله بحران آبی در کشور است.

وی افزود: ایران از نظر جغرافیایی در بخش نیمه خشک و خشک جهان قرار دارد میانگین بارش در ایران حدود ۲۵۰ میلی متر در سال است در حالی که میانگین جهانی ۸۵۰ میلی متر در سال می‌ باشد.

شکوری برای حل این مشکل و جلوگیری از تبدیل آن به بحران به چند اقدام ضـروری اشاره کرد و گفت: اصلاح کامل امورات مربوط به کشاورزی و مدرنیزه کردن آن، اصلاح الگو‌های کشت در سـطح کشور، افزایش قیمت حامل های انرژی و آب، ایجاد بازار آب و کنترل کردن حقابه ها، اصلاح ساختار مدیریت آب در کشور وتقویت کردن سازمان محیط زیست از جمله اقداماتی است که باید برای حلی مشکل و جلوگیری آن صورت گیرد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در لحظات تحویل سال که سال ۹۸ را به نام رونق تولید معرفی فرمودند: اظهار داشت: آن بزرگوار در سخنرانی روز اول فرودین در مشهد مقدس در ۴ محور اساسی بیاناتی را از جمله:مسائل مربوط به سال ۹۸، مسائل جمهوری اسلامی با دولت‌های غربی، مسئله اقتصاد و رونق تولید وسخنی با جوانان در مورد کشور، انقلاب و آینده ایراد فرمودند.

وی ادامه داد:ولی امر مسلمین همچنین در این سخنرانی مهم عوامل رونق تولید را به ترتیـب زیر:حمایت و کمک به تولید کننده و سرمایه گذار، اصلاح قوانین و مقررات مربوطه، مقابله جدی با سودجویان، جلوگیری از واردات بی رویه وتمرکز تمامی قوای مربوطه کشور بر رونق تولید تبییـن فرمودند.

خطیب نماز جمعه خوی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درمورد نتایج و ثمرات رونق تولید نیز فرمودند:به وجود آمدن تحول در اقتصاد کشور، کاهش بیکاری، تورم و فقر، افزایش ارزش پول ملی وایجاد توازن و کاهش کسری بودجه کشور از جمله نتایج و ثمرات رونق تولید بودند.

خطیب نمازجمعه خوی در پایان اظهارداشت: امید است که آحاد ملت متعهد ایران به ویژه فعالان اقتصادی و همچنان مسئولان و مدیران کشور به خصوص مدیران اقتصادی و همچنین جوانان بتوانند در محقق ساختن این فرمایشات نهایت کوشش و تلاش را داشته باشند.

حجت الاسلام شکوری همچنین با اشاره به ۱۵ رجب سالروز وفات حضرت زینب قهرمان کربلا نیز اظهار داشت: آن بزرگوار پس از ازدواج با فرزند شهید و پسر عموی خود عبدالله بن جعفر به دلیل گره زدن زندگی خود با ولایت، سفر‌های متعددی را انجام دادکه بر اساس اظهار نظر نوع مورخان رحـلت آن حـضرت در سفر ۱۵ رجب سال ۶۲ ق. اتفاق افتاده است.

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به دوم فروردین آغاز عملیات فتح المبین نیزگفت: یکی از عملیت‌های مهم دفاع مقدس عملیات فتح المبین بود که در سال ۶۱ در جبهه جنوب اتفاق افتاد.

وی درپایان به نتایج مهم این عملیات اشاره کردو افزود : آزادسازی ۲۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشور، نزدیک شدن نیرو‌های خودی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول، خارج شدن شهر‌های دزفول، اندیمشک و شوش از تیررس توپـخانه دشمن و دستیـابـی به چـاه‌های نفت ابوقریـب، انهدام بیش از ۴ لشکر، ۳۶۱ تانک و نفربر، ۱۸ هواپیما، ۳۰۰ خودرو، ۵۰ توپ، به غنیمت گرفته شدن ۳۲۰ تانک و نفربر، ۵۰۰ خودرو، ۱۶۵ توپ وبه اسارت در آمدن بیش از ۱۵ هزار تن از نیرو‌های دشمن ازجمله نتایج مهم عملیات فتح المبین بودند و در همین راستا اظهار داشت: در این عملیات کمر حزب بعث و حامیان او  شکسته شد.
انتهای پیام/م

خطبه های نمازجمعه خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.