براری از تصویب سرفصل اصلی و مهم برای مدیریت بهینه منابع آبی خبر داد.

توسعه کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بهینه منابع آبی در سال ۹۸/ فناوری فضایی در خدمت حل چالش‌های کشوربه گزارش حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی کشور در پیام اینستاگرامی از تصویب سرفصل‌های مهم مدیریت بهینه منابع آبی برای سال جدید خبر داد.

متن این پیام به شرح زیر است؛

پس از بازدیدی جناب آقای دکتر اردکانیان، وزیر محترم نیرو از دستاورد‌های فضایی کشور و ارسال گزارشات تکمیلی برای این وزارتخانه در خصوص استفاده از فناوری فضایی برای مدیریت بهینه منابع آبی کشور، در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته، جلسه‌ای با وزیر محترم نیرو و معاونین ایشان و ریاست محترم پژوهشگاه فضایی داشتم و در این جلسه مصوبات بسیار خوبی در چندین سرفصل اصلی و مهم برای مدیریت بهینه منابع آبی انجام شد که پس از آن نیز کارگروه مشترکی میان سازمان فضایی ایران، وزارت نیرو و پژوهشگاه فضایی برای تحقق این مصوبات شکل گرفت.

ضمن تشکر از جدیت و حمایت وزیر محترم نیرو از توسعه کاربرد فناوری فضایی در مدیریت منابع آبی، در این نشست تاکید شد تا داده‌های ماهواره‌ای در اختیار کمیته مشترک مدیریت منابع آب قرار گیرد تا ضمن ایجاد همدلی و هم افزایی میان متولیان حوزه مدیریت آبی کشور، با استفاده از این داده‌ها و اطلاعات بتوان به یک تصمیم گیری جمعی و صحیح در این حوزه رسید.

امیدواریم در سال پیش رو شاهد توسعه و تحقق کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بهینه منابع آبی کشور باشیم و نتایج مثبت و ملموس 
آنرا در سطح کشور لمس کنیم.

ضرورت ورود بخش دولتی به حوزه فناوری فضایی

فناوری فضایی در خدمت به حل چالش‌های کشور و مدیریت صحیح منابع است و اعتماد و ورود بخش خصوصی به فناوری فضایی صرفا بعد از اعتماد و ورود بخش دولتی شکل می‌گیرد.

ایجاد زیرساخت از جانب دولت و بهره مندی از کاربرد‌های فناوری فضایی مشوق و عامل اصلی مشارکت متخصصان در بخش خصوصی است و وزارت نیرو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع این فرایند است.

توسعه کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بهینه منابع آبی در سال ۹۸/ فناوری فضایی در خدمت حل چالش‌های کشور

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار