۶۲۰۰ واحد مسکونی مازندران در جریان وقوع سیلاب اخیر دچار آبگرفتگی شد.

مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: بیش از ۶۲۰۰ واحد مسکونی در جریان سیلاب دچار آبگرفتگی و ۵۰۰ واحد مسکونی تخریب و غیرقابل سکونت شد.

وی با بیان اینکه ۴ دهنه پل نیز در شهرستان‌های ساری، قائم شهر و سوادکوه تخریب شد، افزود:خسارت‌های زیادی نیز به شبکه های آبرسانی و گازرسانی ۱۲ شهرستان وارد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: مشکل آب آشامیدنی در شهر‌های گروه الف و شهر‌های جویبار، سیمرغ و کوهی خیل به دلیل ورود سیل به منابع آبی و کدورت آب همچنان ادامه دارد.

رازجویان افزود: همه ادارات هر چه در توان دارند را پای کار آوردند تا مشکل سیلزدگان هر چه زودتر حل شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل سیلزدگان مازندرانی ۴ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی و تعمیراتی پرداخت می‌شود، افزود: در مناطق روستایی برای ساخت مجدد مسکن به سیلزدگان ۳۵ میلیون تومان و در شهر‌ها نیز ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: ۱۲ میلیون تسهیلات با سود کم نیز برای تعمیر منزل سیلزدگان اختصاص یافته است.

رازجویان با بیان اینکه دو شعبه بانک مسکن در ساری و قائم شهر از فردا آماده پرداخت این تسهیلات هستند، افزود: پرونده افراد سیلزده به بانک‌های منتخب ارسال شده است و این افراد می‌توانند از فردا برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به این دو بانک مراجعه کنند.

وی افزود: این مبلغ برای بازسازی و ترمیم خسارت‌ها کافی نیست و استانداری در حال رایزنی برای افزایش تخصیص این کمک‌ها از سوی هیات دولت است.

معاون عمرانی استاندار حجم زیاد آورد رودخانه ها، دست درازی به بستر رودخانه‌ها و ناکافی بودن تخصیص اعتبار برای لایروبی رودخانه‌ها را سه عامل اصلی وقوع این سیلاب اعلام کرد وافزود: مازندران یکی از ۵ مقصد هدف گردشگری کشور در تمام طول سال و نیازمند توجه بیشتر دولتمردان در تخصیص اعتبارات است.

انتهای پیام/ک
 


آسیب به ۶۷۰۰ واحد مسکونی مازندران در جریان سیل

برچسب ها: حوادث طبیعی ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.