نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: منظومه فکری رهبر انقلاب، ابتدا به گفتمان و سپس به جریان فکری و اجتماعی تبدیل شود و آن جریان، مطالبه این گفتمان را از همگان کند.

تحول، ابتکار، خلاقیت، حرکت، پیشرفت به سمت آرمان‌ها کار نسل جوان است/ تکیه مان به نیرو‌های خودی و داخل باشدحجت الاسلام محمدرضاتویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بیانیه و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف باید در یک منظومه فکری مورد تحلیل و فراتحلیل نخبگان و اندیشمندان قرار بگیرد اظهار کرد: یک منظومه فکری وجود دارد که بر اساس آن، این بیانات ایراد می‌شود.

وی ادامه داد: یک فرایند پنج مرحله‌ای در منظومه فکری مقام معظم رهبری وجود دارد که پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی از مراحل مختلف آن است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: مقام معظم رهبری ۴۰ سال نخست انقلاب را به عنوان گام اول تعریف کردند که سه مرحله دارد و با پشت سر گذاشتن دو مرحله نخست، در مرحله ایجاد دولت اسلامی قرار داریم.

وی اضافه کرد: در گام دوم بخش تکمیل تشکیل دولت اسلامی مهم است که این مرحله مقدمه‌ای برای تشکیل جامعه اسلامی می‌باشد. در گام دوم آن چیزی که مقام معظم رهبری برای ۴۰ سال آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی کردند تکمیل ایجاد دولت و تشکیل جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام تویسرکانی ادامه داد: قطعا گام‌های سوم، چهارم و پنجم نیز وجود دارد تا به قله آرمانی آرزو‌های همه اولیا و انبیاء الهی که تشکیل تمدن نوین اسلامی است برسیم و در ادامه آن، تمدن نوین اسلامی به ظهور حضرت مهدی (عج) و تشکیل دولت مهدویت گره می‌خورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بیانات ایشان در حرم مطهر رضوی باید در این گفتمان و منظومه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و این منظومه راهبرد‌ها و تاکتیک‌هایی در مراحل مختلف دارد که مقام معظم رهبری در هر زمانی، انقلاب اسلامی را بر اساس آن منظومه فکری شان پیش می‌برند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج افزود: فرمایشات ایشان یک راهبرد است که چالش ما باید بیرونی باشد. ما در حال جنگ اقتصادی، تبلیغاتی، روانی و فرهنگی هستیم و در هنگام جنگ هر کسی و به هر بهانه‌ای ایجاد اختلاف و تفرقه کند در حقیقت به نفع دشمن کار می‌کند و این را باید همگان بفهمند.

وی با بیان اینکه در هنگام جنگ اصل مهم راهبردی وحدت نیرو‌ها است، گفت: در هنگام جنگ، عدم تفرقه و اختلاف و درگیری در جبهه خودی اولویت است. یکی از اصول منظومه فکری مقام معظم رهبری بخش عدم اعتماد و بدبینی به استکبار است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی فرمودند: فرمایشات ایشان به معنای قطع ارتباط نیست. ما کشوری متمدن و با سابقه تاریخی هستیم، ولی اعتماد و تکیه کردن مسئله مهمی است که باید به درون، نیرو‌های خودی، ظرفیت‌ها و امکانات تکیه کنیم.

حجت الاسلام تویسرکانی گفت: این‌ها از اصولی است که در بیانات مقام معظم رهبری وجود داشت. یکی دیگر از اصول منظومه فکری مقام معظم رهبری، تحول و نو شوندگی و حرکت است که ایشان این موضوع را روی دوش نسل جوان می‌دانند و می‌فرمایند که تحول، ابتکار، خلاقیت، حرکت، پیشرفت به سمت آرمان‌ها کار جوانان است.

وی در پایان با بیان اینکه بیانات و منظومه مقام معظم رهبری باید تبدیل به مطالبه عمومی شود، خاطر نشان کرد: منظومه فکری رهبر معظم انقلاب ابتدا باید تبدیل به گفتمان در جامعه شود و این گفتمان تبدیل به یک جریان فکری و اجتماعی شود که آن جریان، مطالبه آن گفتمان را از همگان کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار