رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه گفت: هنرمندان ابرکوهی در سومین روز از فصل بهار گلیم، جاجیم، ترمه، شیرینی و ترشی سنتی را به نمایش گذاشتند.

هنرمندان ابرکوهی در هشت غرفه صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجاهد کرباسی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ابرکوه گفت: ۲ نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هنرمندان این شهرستان برای معرفی به مسافران نوروزی در مجاورت سرو ۴۵۰۰ ساله و خانه آقازاده این شهر برپا شد.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در حمایت از رونق تولید در سال ۱۳۹۸گشایش یافت.

کرباسی ادامه داد: نمایشگاه و فروشگاه مجاورت سرو ۴۵۰۰ ساله هشت غرفه دراد که شامل گلیم، جاجیم، کیف‌های دستی و مسافرتی، ترمه، شیرینی و ترشی سنتی و طبخ آش محلی است.

وی گفت: این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین صبح و عصر دایر است و در کنار عرضه صنایع‌دستی هنرمندان در خانه‌های بوم گردی تاریخی به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

کرباسی افزود: در خانه آقازاده و محل تردد مسافران نوروزی در بافت تاریخی دروازه میدان، نمایشگاه صنایع دستی و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری ایران برای بازدید و خرید مسافران نوروزی برپاشده است.

رئیس میراث فرهنگی ابرکوه تصریح کرد: گلیم‌بافی، منبت‌کاری، نقاشی روی شیشه، چهل تیکه دوزی، خطاطی از جمله آثار هنرمندان منطقه است که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

خانه آقازاده یکی از آثار تاریخی ایران است که عکس آن در دولت یازدهم در پشت اسکناس جدید ۲۰ هزار ریالی نقش بسته است.
ابرکوه یکی از قطب‌های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور انتخاب شد.

مرکز شهرستان ۵۳ هزارنفری ابرکوه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/ی

بازگشایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی هنرمندان ابرکوهی در نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار