مردم خاش به رسم همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به معرفی توانمندی ها، آداب و رسوم و فرهنگ غنی این شهرستان اقدام و ظرفیت‌های قوم بلوچ را در ورودی شهر به نمایش می‌گذارند.

نمایش فرهنگ غنی و آداب و رسوم کهن مردم خاش در ورودی شهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سپاه و بسیج، شوراها، دهیاران و شهرداران، فرمانداری، بخشداران و دستگاه‌های اجرایی، هلال احمر و میراث فرهنگی، ارشاد، جهاد کشاورزی و ... با مردم این شهرستان در معرفی توانمندی‌های منطقه سهیم هستند.

شهرداری خاش با خریداری و نصب المان‌های جدید به استقبال از نوروز و مهمانان نوروزی رفته تا خاطراتی خوش برای هموطنان ایرانی رقم بخورد.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش گفت: جدای از نصب المان ها، کاشت گل و گیاه و کمک به نظافت شهر سفره‌های هفت سین نیز در نقاط مختلف این شهر به نمایش گذاشته شده است.

عبدالمجید تمندانی افزود: شهرداری همه ساله در حدود سه ماه قبل با برپائی نشست‌های مختلف و با استفاده از نظرات کارشناسان برای تعطیلات نوروزی و نمایش چهره‌ای زیبا و با نشاط از شهر اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: برپایی سیاه چادر فرهنگی علاوه بر استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مسافران نوروزی و برپائی غرفه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، کشاورزی و گیاهان داروئی با همکاری سپاه، هنرمندان و روستاییان توانمند شهرستان خاش خدماتی را به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می‌دهد.

شهردار خاش گفت: امسال نیز طبق روال سال‌های قبل سیاه چادر شهرداری در جوار مسجد ابوالفضل (ع) برپا شده است.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی جشنواره‌های موسیقی محلی، پخش شربت و شیرینی و چای دودی را در ورودی شهر خاش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

نمایش فرهنگ غنی و آداب و رسوم کهن مردم خاش در ورودی شهر

برچسب ها: شهرداری خاش ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار