معتمدی نژاد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب پیش از نیاز به تبیین، نیازمند گفت وگوی انتقادی افراد با اندیشه‌های مختلف است.

محمد جواد معتمدی نژاد دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این بیانیه قبل از این که نیاز به تبیین داشته باشد نیاز به گفت وگو‌های انتقادی دارد؛ از این جهت که افراد با نظریه‌ و اندیشه‌های مختلف دور هم جمع شود و درباره آن به گفت وگو بپردازند. اما متاسفانه این امر در ارکان مختلف کشور و حاکمیت اتفاق نمی‌افتد این که اندیشه‌های مختلف حول یک مسئله مشخص و خاص گفت وگو کنند؛ لذا آنچه تحت عنوان برنامه‌های تبیینی مطرح می‌شود و نهاد‌ها و مجموعه‌های مختلف تحت عنوان جلسه تبیین گام دوم برگزار می‌کنند، این گفت وگو‌های یک طرفه کاری از پیش نخواهد برد.

۶ فروردین////لزوم گفت‌وگوی افراد با اندیشه‌های مختلف حول بیانیه/ باید از جوانگرایی بازتعریف درستی شود/ وجود عدالت به حکومت مشروعیت می‌دهد

وی افزود: یکی از بحث‌های مهم این بیانیه جوانگرایی است؛ لذا باید با بازتعریف درستی از جوانگرایی ارائه داد. جوانگرایی صرفا به این معنا نیست که یک فرد ۶۰ یا ۷۰ ساله یا بیشتر از مدیریت کشور خارج شود و جای خود را به یک جوان ۲۰ یا ۳۰ ساله بدهد؛ بلکه آنچه در جوانگرایی مدنظر است این که جوانگرایی بیشتر از سن، در اندیشه مدیریتی صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: بیانیه گام دوم انقلاب عامل حرکت منسجم‌ مردم به سوی آرمان‌ها


معتمدی نژاد بیان کرد: اگر قرار باشد یک جوان که در قسمتی از حاکمیت قرار دارد و مشغول انجام کاری است را جابه جا کنیم و پست مهمتری به او بدهیم و این تغییرات در سطح و لایه حاکمیت انجام شود فایده‌ای ندارد، بلکه منظور این است که به افرادی که خارج از دایره حاکمیت تعریف می‌شوند میدان داده شود و دولت‌ها و ارکان مختلف از یک دستی که در آن وجود دارد خارج شوند؛ منظور از جوانگرایی باید این باشد، زیرا یک دستی که تا الان وجود داشته کاری از پیش نبرده است.

عدالت؛ الزام و نیاز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کردند به نظر من مهمترین بحثی که وجود دارد و  آنچه  برای گام دوم و آینده نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است وجود عدالت است، زیرا وجود عدالت به حکومت مشروعیت می‌دهد، زیرا در نبودن عدالت بقیه مفاهیم بی ارزش هستند.

۶ فروردین////لزوم گفت‌وگوی افراد با اندیشه‌های مختلف حول بیانیه/ باید از جوانگرایی بازتعریف درستی شود/ وجود عدالت به حکومت مشروعیت می‌دهد

وی افزود: عدالت یک مسئله اساسی است؛ همانطور که فلسفه حکومت اسلامی برقراری عدالت و بعد اجتماعی دین است، پس برای چگونگی برقراری عدالت هم باید مکانیسم مردمی تعریف شود و اصلی‌ترین مسئله برای تحقق عدالت این است که نقش مردم را بیش از پیش در ارکان مختلف حاکمیت و جز به جز به امور دخیل کنیم که یکی از مهمترین آنها اصل ۸ قانون اساسی است.


بیشتر بخوانید: همه مسئولان باید خود را با «بیانیه گام دوم انقلاب» تطبیق دهند


معتمدی نژاد اظهار کرد: متاسفانه در این سال‌ها هیچ اهمیتی به اصل ۸ قانون اساسی و ساز و کار آن داده نشده است که با توجه به فرا متن بیانیه گام دوم و بحث مردم و مردمی بودن، باید به این مساله هم توجه کرد که انشاءالله گام دوم با حضور آحاد مردم و همه افکار و اندیشه‌ها محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار