جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر فارس امسال ۲۹ پست ایمین و سلامت مسافران نوروزی را از ۲۸ اسفند ماه دایر کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین درویشی مدیر عامل هلال احمر استان فارس گفت: امدادگران مشارکت کننده در طرح نوروزی روزانه هزار و ۹۶۲ عضو هستند که با اجرای طرح بهرفت «بهبود رفتار‌های ترافیکی» به مسافران برای انجام سفری ایمن و آرام در جاده‌ها کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این طرح تا ۱۶ فروردین ادامه دارد، افزود: در شهرستان‌های مرودشت، خرمبید، گراش، جهرم، فسا، شیراز، آباده، لارستان، سپیدان، کازرون و ارسنجان ۱۱ پست سیار فعالیت دارد.

درویشی ادامه داد: امسال بیش از ۲۶۶ نفر روز عوامل امدادی در طرح نوروزی این جمعیت در سراسر فارس مشارکت دارند.

وی اظهارداشت: ۲۵ پایگاه ثابت، ۱۱ پایگاه موقت، ۱ پست سیار تیم توانا (بانوان امدادگر) در محور‌های مواصلاتی استان فعال هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به وجود یک پایگاه امداد هوایی به همراه ۱۲ پایگاه امداد و نجات کوهستان، گفت: در این ایام ۲۵ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت مرکز استان، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس) و یک مرکز آماده عملیات تیم وانکش سریع مستقر در کنار بالگرد به هموطنان در ایام نوروز خدمات ارائه می دهند.

او با بیان اینکه امسال بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر شیراز در قالب یک تیم توانا در کیلومتر ۲۰ محور شیراز – مرودشت مستقر شده‌اند، گفت: جمعا ۲۶۶ نفر روز عوامل امدادی شرکت کننده در این طرح می‌باشند که از این تعداد ۲۱۵ امدادگر و نجاتگر، ۵۱ تن نجاتگر کادر، ۳ نفر روز در اتاق کنترل هماهنگی عملیات، ۵ نفر روز در پایگاه هوایی، یک نفر روز در حوزه آنست و ۵ نفر روز تیم واکنش سریع از این جمعیت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، از استقرار یک فروند بالگرد لجستیکی برای پشتیبانی عملیات‌های امدادی در سطح استان در طول طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد و اضافه کرد: ۲۶ کشیک دائم در سطح شعب شهرستانی و یک مرکز EOC در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان در جریان این طرح فعالیت شبانه روزی دارند.

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر فارس تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح نوروزی جمعیت هلال احمر فارس

برچسب ها: نوروز 98 ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار