رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه قول ثبت جهانی طاقبستان را نداده ام گفت: تا زمانی که حریم اطراف این اثر تاریخی آزادسازی نشود امکان ثبت جهانی آن وجود ندارد.

طاقبستان حریمش آزاد نشود امکان ثبت جهانی نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تمام دولت‌ها میلیارد‌ها دلار صرف نشاط جامعه می‌کنند و ویژگی منحصر به فرد حوزه گردشگری در نشاط بخشی هم جزو مأموریت‌های جنبی آنهاست.

مونسان با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه گردشگری را ارتقا دهیم، ادامه داد: البته حوزه گردشگری با نشاط شده و جایگاه ویژه‌ای یافته و مدیران استانی میراث فرهنگی بازوی استانداران شده‌اند این یک واقعیت است که هر گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت است و باید به این حوزه توجه کنیم حجم سرمایه گذاری حوزه گردشگری معادل ۱۲۰ هزار میلیارد است.

وی بیان داشت: بومگردی از مشاغلی است که به سرعت و با اندک سرمایه ایجاد می‌شود و هر واحد برای ۶ نفر اشتغال زایی دارد برای ایجاد ۲۰۰۰ واحد بومگردی در کشور برنامه ریزی شده است،  فعلاً بیش از ۱۵۰۰ واحد ایجاد شده است.

مونسان بیان  کرد: در استان‌های کرمانشاه و کردستان این واحد‌های بومگردی به تعداد انگشتان دست است سال گذشته بودجه ما ۷۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال بیشترین رشد را داشتیم، اما با این هم جبران شدنی نیست.

مونسان گفت: هرجا استانداران به کمک ما آمده‌اند شاهد جهش بوده‌ایم و انتظار داریم در این زمینه استاندار کرمانشاه هم کمک کند.

وی تصریح کرد: ثبت طاقبستان را قول نداده‌ام، هرچند میراث گرانبهایی است، اما سالی یک سهمیه داریم و اخیراً به جای اثر، محور را ثبت می‌کنیم طاقبستان امکان ثبت جهانی ندارد تا حریمش آزاد شود، لذا باید محوطه آزاد شود پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل و در اولویت‌های ماست.



انتهای  پیام/ز


هر گردشگر معادل ۳۰ بشکه نفت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.