اگر رونق تولید اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رونق تولید اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات کشور از جمله اشتغال و ازدواج حل خواهد شد و مسائل دیگری که در کنار این مشکلات ایجاد می‌شود، آن‌ها نیز برطرف می‌‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که سال گذشته سال سختی برای مردم بود، اظهار داشت: بخشی از مشکلات سال ۹۷ مربوط به تحریم‌ها و مسائل خارجی و بخشی هم به مسائل و مشکلات داخلی، عدم مدیریت‌ها و سیاسی بازی‌ها و نظارت‌ها در جامعه بود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سال ۹۷ مردم مشکلات معیشتی بسیاری داشتند، افزود: امیدوار هستیم سال ۹۸، سالی پر از خیر و برکت و سالی همراه با صداقت، شفافیت، شجاعت، اخلاق، ادب، نوع دوستی و همراه با پرهیز از ریا و تظاهر و عوام فریبی باشد.

وی با بیان این‌که اگر جامعه به سمت دینداری عالمانه و خالصانه برود، مشکلات اقتصادی و اختلاس‌ها دیگر اتفاق نخواهد افتاد، گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال «رونق تولید» نامگذاری کردند و امیدوار هستیم این نامگذاری در حد شعار نماند و مسؤولان اجرایی کشور فقط به عنوان بنر در سخنرانی‌ها و در سربرگ‌ها استفاده نکنند بلکه نگاه ویژه‌ای به این شعار داشته باشند.

محمودی با تأکید بر این‌که وقتی رونق اقتصادی و رونق تولید ملی اجرا شود شعار اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود، بیان کرد: اگر رونق تولید اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات کشور از جمله اشتغال و ازدواج حل خواهد شد و مسائل دیگری که در کنار این مشکلات ایجاد می‌شود، آن‌ها نیز برطرف می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رونق تولید باید برای همه تولیدکنندگان چه در بخش صنعت و چه در کشاورزی اتفاق بیفتد، عنوان کرد: امیدوار هستیم نگاه، نگاه ویژه‌ای به تولید باشد.

وی با بیان این‌که نخستین گام در تحقق شعار سال نگاه مثبت به تولید و تولیدکننده است، اضافه کرد: در حال حاضر نگاه خوبی به تولیدکننده وجود ندارد و این نگاه ضربه‌های سنگینی را می‌زند.

محمودی با تأکید بر اصلاح قوانین مربوطه برای تسهیل کار و تولید افزود: اجرای قوانین رفع موانع تولید به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و ابلاغ شده و امیدوار هستیم در اجرا تسریع شود و به دنبال این باشند که موانعی که برای تولید وجود دارد کنار گذاشته شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تغییر در نگرش مدیران بانکی نسبت به تولید و تولیدکننده در راستای تحقق شعار سال، گفت: مدیران بانکی باید نظرات کارشناسی را بپذیرند.

وی با بیان این‌که کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی تشکیل و مصوبات آن باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: ستاد‌های تسهیل که در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل می‌شود در هر استانی باید تشکیل شود و به داد تولیدکنندگان برسند و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کنند.

محمودی با تأکید بر این‌که تسهیل در روند مصوبات کارگروه اشتغال بسیار مهم است و باید مصوبات آن پیگیری و اجرا شود، تصریح کرد: تأمین سرمایه‌های ثابت و سرمایه در گردش کارخانجات یکی از مشکلاتی است که در تولید وجود دارد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای مصوبات بودجه سال ۹۸ مبنی بر بخشودگی جرائم زیر یکصد میلیون تومان کارفرمایان و فعالان حوزه تولید، دولت باید همت کند تا انجام شود.

وی با تأکید بر تسهیل و تسریع در روند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران گفت: بروکراسی‌های اداری پیش روی سرمایه‌گذاران روند کار را طولانی کرده و این بروکراسی‌ها بیشترین مشکلات را ایجاد می‌کند.

محمودی با تأکید بر این‌که زیرساخت‌ها باید برای تولید ایجاد و یا تکمیل شود، بیان کرد: در شهرستان شهرضا و دهاقان مدیران استانی در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کمک کنند و مدیران استانی روند کار را در آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا که برای این شهرستان و کل استان اهمیت ویژه‌ای دارد، تسریع کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که باید نگاه ویژه‌ای به تولیدات محصولات خانگی به ویژه صنایع دستی شود، عنوان کرد: باید بر روی صنایع دستی برنامه‌ریزی صادرات محور انجام شود.

وی با بیان این‌که تغییر الگوی کشت در بخش کشاوری و نیازسنجی برای تولید محصولات کشاورزی بسیار ضروری است، تصریح کرد: کشت محصولات کشاورزی باید بر اساس الگوی آمایش سرزمینی باشد.

محمودی با تأکید بر تسهیل و تسریع در روند تولیدات نهاده‌های دامی اعم از دام سبک و سنگین گفت: یکی از مواردی که در حمایت از تولید بسیار مهم است، ایجاد تعادل در واردات و صادرات محصولات دامی و طیور است، در کل، واردات و صادرات باید در همه زمینه‌ها تعادل وجود داشته باشد که تولیدکننده دچار مشکل نشود. 

 
انتهای پیام/م 
 

صحبتهای نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی درباره رونق تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.