در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:تحریم‌ها در کوتاه‌مدت، تولید ملی ما را متأثر کرد و به آن لطمه وارد کرد اما بنگاه‌ها توانستند این مشکلات را مدیریت کنند و در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی در خصوص نام‌گذاری سال ۹۸ به اسم «رونق تولید» اظهار کرد: در سال ۹۷ با توجه به شعاری که ابتدای سال گفته شد و سخنرانی‌هایی که مسؤولان عالی رتبه کشور انجام دادند، پیام اصلی این بود که مبانی اقتصاد کلان کشور در جهت مبارزه با قاچاق و رونق تولید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: این اتفاق افتاد و نرخ ارز در جهتی حرکت کرد رونق صادرات صورت پذیرد، اما این حرکت به دلیل عدم وجود برنامه مشخص از سوی دولت، کنترل نشد و دستورالعمل‌های متعدد و متناقضی که صادر شد، رونق صادرات را کمرنگ کرد و اتفاقات را به سمت و سویی دیگر کشاند.

وی در ادامه افزود: اتفاقات ارزی به وجود آمده در سال گذشته باعث شد تا نقش نرخ ارز به عنوان یک مؤلفه پیشران در رونق صادرات کمرنگ شود و در سال‌های بعد شاهد اثرگذاری کمتر این مؤلفه بر رونق صادرات باشیم.

گلشیرازی متذکر شد: از دیگر سو، عملکرد بانک مرکزی در بحث افزایش شفافیت و جلوگیری از فعالیت برخی افراد در بازار‌های شبه بانکی و ایجاد بی‌انضباطی پولی در سال گذشته، عملکرد مناسبی بود و اثرات آن بر رونق تولید ملی در سال جدید قابل لمس خواهد بود.

وی در خصوص اثرات تحریم در سال جدید نیز تصریح کرد: تحریم‌ها در کوتاه‌مدت، تولید ملی ما را متأثر کرد و به آن لطمه وارد کرد، اما بنگاه‌ها توانستند این مشکلات را مدیریت کنند و در سال آینده شاهد تداوم تولید بنگاه‌های داخلی و عبور آن‌ها از مشکلات تحریم خواهیم بود.

به گفته گلشیرازی، حرکت عالمانه، عامل رونق تولید در سال جدید خواهد بود و این حرکت عالمانه به شرطی محقق می‌شود که دستورالعمل‌های متناقض کمتری در سطح اقتصاد دیده شود و دولت نیز در مسیر تسهیل تجارت قدم بردارد.

 
انتهای پیام/م

 

حرکت عالمانه، عامل رونق تولید در سال جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار