رئیس پلیس راه استان همدان گفت: نبود دوربین موجب شده بیشترین تخلفات در محور‌های روستایی انجام شود.

بیشترین تخلفات در محور‌های روستاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ مورد تخلف در جاده‌های همدان توسط دوربین‌های کنترل سرعت ثبت می‌شود گفت: نبود دوربین در محور‌های روستایی باعث افزایش تخلفات شده است.

وی با اشاره به اینکه در ازای یکصد هزار تردد در استان پنج تصادف رخ داده است افزود: این میزان درصد بالایی را شامل نمی‌شود، اما باید همین میزان را نیز کاهش دهیم تا کمتر شاهد اتفاقات ناگوار باشیم.

وی با اشاره به اینکه رانندگان هنگام خستگی باید استرحت کنند، ادامه داد: خوشبختانه فرهنگسازی در این زمینه موجب شده رانندگان در جاده‌ها دقایقی یا ساعاتی را به استراحت بپردازند.

رئیس پلیس راه استان همدان با توصیه به اینکه رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا در ادامه تعطیلات شاهد افزایش آمار تصادفات نباشیم اضافه کرد: در سطح استان ۶۶ پایه دوربین کنترل سرعت توسط اداره راهداری نصب شده که ۵۴ دوربین فعال است.
وی با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تخلف توسط دوربین‌های ثبت تخلف انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌ها نقش بسزایی در انجام تخلفات جاده‌ای شده است.

عزیزی بیان کرد: در جاده‌های اصلی کنترل مسیر‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و شاهد کنترل لحظه‌ای هستیم که خوشبختانه باعث کاهش تعداد تصادفات شده است، اما در جاده‌های روستایی گویا رانندگان می‌خواهند خود را تخلیه کنند و یا نبود دوربین باعث افزایش سرعت شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره راهداری توان و برنامه نصب دوربین در سطح کشور را ندارد گفت: همدان یک‌هزار و صد روستا دارد که امکان نصب دوربین برای این تعداد را ندارد و باید مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توجه کنند.
انتهای پیام/ج

بیشترین تخلفات در محور‌های روستایی انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.