وزیر کشور گفت: با ایجاد شکاف‌ها در مسیر تخلیه آب و کاهش ورودی آب به منطقه، سطح آب در استان گلستان در حال فروکش کردن است.

سطح آب در مناطق سیل زده گلستان در حال فروکش کردن است / آماده‌باش همه استاندارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با توجه با آغاز مجدد بارندگی از صبح امروز، باید با سرعت بیشتری آب سطح شهر آق قلا را تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه زمین کاملاً سیراب و اشباع شده و امکان تبخیر هم وجود ندارد و باید با سرعت بیشتری آب را به سمت دریا هدایت کنیم، گفت: با ایجاد شکاف‌ها در مسیر تخلیه آب و کاهش ورودی آب به منطقه، سطح آب در حال فروکش کردن است.

‌رحمانی فضلی اظهار کرد: با کمک هلی کوپتر‌های موجود و علیرغم آغاز مجدد بارندگی، آذوقه و اقلام مورد نیاز به روستا‌های آسیب دیده ارسال شد و برای دو روز آینده ذخیره‌سازی شد.

وزیر کشور با بیان اینکه کمک‌هایی از طرف نهاد‌های مختلف ارسال و ماشین آلات و تجهیزات تامین شده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: باید با هماهنگی بین دستگاهی، روند امداد رسانی را سرعت ببخشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی در کل کشور، به همه استانداران و ستاد‌های مدیریت بحران استان‌ها اخطاریه‌های لازم داده شده و همه در آماده‌باش کامل هستند.

وزیر کشور همچنین از استانداران خواست که اطلاع رسانی مؤثر به مناطق عشایری را در دستور کار داشته باشند.

انتهای پیام/پ

سفر وزیر کشور به گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
France
م
۱۲:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
خداکنه مشکلات حل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
ایران سرزمین تشنه ای که سیلاب آنرا تهدید میکند.به راستی اشکال کار کجاست.طبیعت یا مدیریت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
آب منطقه فروکش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
به نظر من ساخت وساز مسیلهای سیل وخطر پذیر شهرها وروستاها را باید کانالهای انحرافی زد و ابهای مربوطه را ذخیره کرد پشت سد های خاکی مهدسی شده این سیل اگرچه خساراتی ببار اورد وجان تعدادی از شهروندان را گرفت که انها ما فرزندان خود می دادنم ودر غم انها شریک هستیم شاید خدواند به انها اجر شهید عنایت فرماید ولی اگر پشت پرده می دانستیم اینها نعمات لاینفک الهی هستند هر قطره ای که فرو می ریزد بوسیله فرشتگان رحمت الهی تبرک شده می باشند اتفاقی که افتاد جلو مرگ دها هزار نفر مسافر گرفت چون انها را متوقف کرد در حال حرکت نیستند امسال نسبت به سال گذشته تعدادی زیادتری مسافرت کرده اند امار پایان تعطیلات بر سی شود خواهید دید دها هزار نفرا تلفات کمتر از سالهای گذشته داریم اما از نظر اقتصادی 90 در صد تحریها بی اثر می کند و میلیونها شغل موقت بوسیله کشاورزی وتولید ایجاد می شود