تاکید عبدالله و موگرینی بر حفظ دستاوردهای افغانستان در روند صلح

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.

تاکید عبدالله و موگرینی بر حفظ دستاوردهای افغانستان در روند صلحبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا صبح امروز سه شنبه (6 حمل/ فروردین) پس از ورود به کابل با عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان دیدار کرد.

عبدالله و موگرینی در این دیدار بر حفظ دستاوردهای 18 سال گذشته افغانستان در روند صلح تاکید کردند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت: صلح مساله مهم است و مردم افغانستان امید دارند اتحادیه اروپا در این روند با افغانستان همکاری کند.

وی تاکید کرد که تامین صلح به معنای عقبگرد افغانستان نیست بلکه برای سلامت کشور است و نتیجه قربانی‌های مردم افغانستان در آن حفظ خواهد شد.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که این اتحادیه به همکاری مشترک در روند صلح افغانستان متعهد است و این روند را متعلق به مردم و دولت افغانستان می‌داند.

موگرینی با اشاره به ارزش‌های حقوق بشری به ویژه حقوق زنان و کودکان در قانون اساسی افغانستان گفت: ارزش‌های قانون اساسی افغانستان باید در روند صلح مد نظر گرفته شود و طرف‌های صلح به حفظ این ارزش‌ها متعهد هستند.

وی تلاش در روند صلح را فرصت خوبی برای تامین امنیت در افغانستان خواند و ابراز امیدواری کرد که این تلاش‌ها منجر به ختم چالش‌های جنگ در افغانستان شود.

گفتنی است که موگرینی صبح امروز پس از سفر به پاکستان، وارد کابل شد و قرار است با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار