تعداد ۱۸ مرکز اسکان اضطراری، موقت و دیگر مراکز اضطرار آمادگی کامل برای پذیرش زائران و گردشگران در مشهد را دارد.

آمادگی ۱۸ مرکز اسکان موقت و اضطراری برای پذیرش زائران در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نرگس شالچیان معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این معاونت، ۱۸ مرکز اسکان موقت و اضطراری را با ظرفیت ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر در فاز اول آماده کرده است؛ آمار تعداد افرادی که از ابتدای نوروز تاکنون در مراکز اسکان شهرداری مشهد پذیرش شده‌اند ۲۷ هزارو ۸۶۸ نفر شب بوده است.

وی افزود: شب گذشته ۴۴۲۲ نفر در مراکز اسکان شهرداری مشهد اسکان یافته‌اند و بیشترین پذیرش متعلق به سومین روز فروردین بوده که در آن شب با توجه به بارش باران و برودت هوا، ۶۶۳۲ نفر نیز از مراکز اسکان معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد استفاده کرده‌اند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس گفت: از تعداد ۱۸ مرکز اسکان نیز، ۱۴ مرکز اسکان اضطرار بوده که از این تعداد نیز ۵ مرکز اسکان دیگر به حالت موقت درآمده و دیگر مراکز اضطرار آمادگی کامل به جهت پذیرش زائران و گردشگران را دارد.

شالچیان گفت: در فاز دوم، این آمادگی وجود دارد که علاوه بر معاونت گردشگری و زیارت، دیگر بخش‌های شهرداری مشهد همچون سوله‌های بحران در اختیار گردشگران، زائران و حتی شهروندان مشهدی قرار گیرد که ظرفیت این مهم نیز در مجموع ۴۰ هزار نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به برودت هوا، اطلاع‌رسانی مراکز اسکان نیز به زائران از طریق دو سامانه تلفنی ۱۳۷ و ۰۵۱۳۱۳۵، مبادی ورودی شهر مشهد و در کمپ غدیر مشهد انجام شده و هم اکنون زائران نیز می‌توانند با تماس با این شماره تلفن‌ها و یا مراجعه به پایگاه‌های راهنمای زائر، از مراکز اسکان نیز اطلاع یابند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه انتقال زائران حضرت رضا (ع) به مراکز اسکان سرپوشیده تاکنون انجام گرفته و هم‌اکنون نیز در حال انجام است، گفت: هم‌اکنون عوامل اجرایی معاونت گردشگری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، در حال راهنمایی و انتقال زائران حضرت رضا (ع) به مراکز اسکان با ترتیب اولویت می‌باشند و از این بابت جای نگرانی نیست.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

انتقال زائران حضرت رضا (ع) به مراکز اسکان سرپوشیده

برچسب ها: شهرداری ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.