معاون سلامت دامپزشکی کردستان از کشف بیش از ۴ هزارو ۲۳۵ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در استان از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: بازرسی‌ها اکیپ‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تشدید شده است.

ناصر مخدوم افزود: ۲۲ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی کردستان به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی هم استانی‌ها و مسافران نوروزی همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

وی گفت: در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه تعطیلات عید نوروز، بازرسان بهداشتی در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حجم ۸۰۸ نفر ساعت بر واحد‌های توزیع و عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، قصابی‌ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده‌های دامی نظارت بهداشتی دقیق می‌کنند.

مخدوم با اشاره به حضور مسافران نوروزی و گردشگران در استان کردستان، نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقا سطح بهداشتی جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست.

وی افزود: در همین زمینه از ۲۵ اسفند ۹۷ تاکنون هزار و ۹۵۲ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف شده است.

مخدومی اضافه کرد: همچنین هزار و ۹۶۰ کیلوگرم در ۲۲ فقره بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی و همچنین ۳۲۳ کیلوگرم فرآورده‌های غیر بهداشتی و ناسالم در بازدید ۵۹۰ مورد از رستوران ها، غذاخوری‌های بین راهی و اماکن طبخ غذای آماده توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی در استان کشف و جمع آوری شده است.

وی اطمینان بخشی به شهروندان درباره سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده را از اهداف اصلی اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح تمام مراحل تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

 تشدیدبازرسی‌ها اکیپ‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از ابتدای اجرای طرح نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.