رئیس شبکه دامپزشکی بیجارگفت: یک تن و ۴۰۰کیلو‌گرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان معدوم سازی شده است.

هادی اسکندری رئیس شبکه دامپزشکیرئیس شبکه دامپزشکی بیجاردر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛گفت: یک تن و ۴۰۰کیلو‌گرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان معدوم سازی شده است.گفت: دامپزشکی شهرستان بیجار با توجه به نیروهای محدود کاری، اقدامات مطلوبی در نیمه نخست سال جاری انجام داده است.

 وی به تلاش‌های شبکه دامپزشکی بیجار در راستای بهداشت عمومی و حفاظت از سلامت شهروندان اشاره کرد و افزود: بیش از 800 نوبت از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و غذاخوری‌های سطح شهر بازدید و نظارت صورت گرفته است.

 اسکندری ادامه داد: این 800 نوبت بازرسی در قالب کشیک‌هایی در دو نوبت صبح و  بعد از ظهر و همچنین ایام تعطیل انجام می‌شود.

به گفته وی، بازرسی‌های ذکر شده منجر به ضبط و معدوم‌سازی بیش از  یک تن و ۴۰۰ کیلو‌گرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف از مراکز عرضه و رستوران‌ها شده است.

کانون بیماری مشترک دامی و انسانی در بیجار وجود ندارد

وی با بیان اینکه پوشش گسترده واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان در فازهای مختلف علیه تب برفکی، طاعون، هاری انجام شده است، گفت: این اقدام به طوری است که در این مدت حتی یک مورد از بیماری‌های مشترک و کانون انواع بیماری در سطح روستاهای شهرستان بیجار گزارش و مشاهده نشده است.

 رئیس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 95 درصد از روستاهای این شهرستان به تفکیک تعداد دام علیه بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله تب‌ مالت، سیاه زخم و آبله واکسینه شده است.

اسکندری از واکسیناسیون ۹۵ درصد از جمعیت دامی شهرستان در برابر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام  خبر داد و گفت:  این عملکرد اقدامی بی‌سابقه طی ده‌های اخیر بوده است که توسط شبکه دامپزشکی بیجار انجام شده است.

انتهای پیام/د م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.