مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی از خرید وفروش بیش از ۳ میلیارد سهام در بورس منطقه‌ای استان خبر داد.

خرید و فروش بیش از ۳ میلیارد سهام در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربیجوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت:در سال گذشته، بیش از ۳ میلیارد و ۴۲ میلیون و ۷۰۵ هزار سهم از سهام شرکت‌های بورسی به ارزش بیش از ۹ تیلیارد و ۱۶۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون و ۹۱۵ هزار ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت که ۴۷ درصد آن مربوط به خرسد و بقیه آن فروش بوده است.

وی افزود:حجم معاملات تالار ارومیه در مقایسه با سال قبل با رشد ۱۹۶ درصدی و ارزش معاملات نیز با رشد ۲۶۰ درصدی همراه بود.

جوادی ادامه داد:در سال گذشته، در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۶۸۵ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری بورسیران با بیش از ۲۱۶۸ میلیارد ریال معامله در سال ۱۳۹۷ توانست ۲۴ درصد از کل ارزش معاملات را به دست آورد و از سایر کارگزاران پیشی بگیرد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی افزود:همچنین در سال ۱۳۹۷ سهام بانک ملت بیشترین محبوبیت را در بین معامله کنندگان بورس منطقه‌ای داشت و با بیش از ۸۱۷ میلیارد ریال معامله در سال ۹۷، ۹ درصد ارزش کل معاملات تالار را به خود اختصاص داد.

جوادی افزود:همچنین ۲ هزار و ۹۸۴ کد معاملاتی جدید نیز در سال ۹۷ در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی صادر شد که نسبت به سال قبل با رشد ۱۵ درصدی همراه بود.

وی افزود:شاخص کل بازار با ۸۲ هزار و ۳۷۰ واحد افزایش در مقایسه با پایان ۹۶ به ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۱ هزار ۱۶۱ واحد افزایش نسبت به سال ۹۶ به رقم ۲ هزار و ۲۵۷ واحد رسید.

انتهای پیام/م

 

افزایش خرید و فروش بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال گذشته

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.