سرپرست فرمانداری هویزه گفت: هویزه از خطر سیلاب در امان است و خطری این شهرستان را تهدید نمی‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید قاسم موسوی، سرپرست فرمانداری هویزه در خصوص تمهیدات اندیشیده شده به منظور مقابله با وقوع سیلاب احتمالی، گفت: در مسیر رودخانه "نیسان" ایستگاه پمپاژ فعال شده است و روزانه ۳۰ مترمکعب بر ثانیه آب به رودخانه "کرخه نور" رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به افزایش آورد رودخانه کرخه در پی بارندگی‌های روز گذشته بیان داشت: با شرایط کنونی خطری شهرستان هویزه را تهدید نمی‌کند، اما اگر حجم آب ورودی از کرخه افزایش یابد، نگرانی‌هایی ایجاد خواهد کرد.

موسوی با اشاره به سیلاب زمستان گذشته در حاشیه رودخانه نیسان در شهر رفیع تصریح کرد: اکنون رودخانه نیسان در حاشیه امن‌تری قرار دارد و آب تحت کنترل است، در جایی که آب به سمت رودخانه کرخه نور رهاسازی شده، شش هفت روستا قرار دارند که در این مناطق احداث سیل‌بند‌هایی در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری هویزه افزود: تا روز گذشته در دو نقطه رودخانه کرخه پخش سیلاب انجام شد و امروز نیز کار پخش سیلاب در رودخانه نیسان انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته در بالادست کرخه گفت: با توجه به پیش‌بینی آورد بیشتری از سد کرخه، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان هویزه به حالت آماده‌باش درآمده اند اذعان داشت: البته با شرایط کنونی خطری شهرستان هویزه را تهدید نمی‌کند، اما اگر حجم آب ورودی از کرخه افزایش یابد، نگرانی‌هایی ایجاد خواهد کرد که در این راستا تدابیری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/گ

فروکش سیلاب در خوزستان

برچسب ها: حوادث ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.