رئیس مجلس نمایندگان لبنان گفت: وزیر خارجه آمریکا جز بیانیه‌ای که با خود آورده بود، چیزی از بیروت با خود نبرد.

نبیه بری: افشای یکی از اهداف سفر وزیر خارجه آمریکا به بیروت/ پمپئو از سفر به لبنان چیزی جز بیانیه‌اش با خود نبردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مطبوعات لبنان فاش کردند: هدف سفر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت، فراهم کردن زمینه احداث پایگاه نظامی آمریکا در لبنان بود.

روزنامه «الجمهوریه» لبنان فاش کرد: مایک پمپئو در سفر به این کشور، از روستای «بحدیدات» نزدیک شهر جبیل در استان «جبل لبنان» با هدف تایید روند ایجاد پایگاه بزرگ نظامی در این منطقه بازدید کرد.

الجمهوریه افزود: بعضی افراد پیش از سفر پمپئو، از این منطقه بازدید کرده بودند و بازدید پمپئو هم با هدف تایید و موافقت با ایجاد این پایگاه صورت گرفت. آمریکا قصد دارد این پایگاه را بین دو شهر حامات و جبیل در لبنان احداث کند.

همچنین به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان، تاکید کرد پمپئو جز بیانیه‌ای که آورده بود، چیزی از لبنان با خود نبرد.

نبیه بری در اظهاراتی تاکید کرد: سفر پمپئو به تاریخ پیوست، به عبارت دیگر این سفر صفحه‌ای بود که با همه وقایعش بسته شد و دیری نمی‌گذرد که لبنانی‌ها این صفحه را نیز مانند صفحه‌های پیشین آمریکا چه درباره موضع همسوی واشنگتن با موضع اسرائیل در قبال مرز دریایی و چه درباره موضع تهاجمی آن در قبال حزب الله، به فراموشی خواهند سپرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار