معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از عملیات پاکسازی ولایه روبی دهانه پل‌های سطح شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: با توجه به وقوع سیلاب در چند استان کشور وهمچنین هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش مناسب باران و در راستای جلوگیری از بروز حادثه ناشی از جاری شدن سیلاب دهانه پل‌های سطح شهر که به علت تخلیه خاک ونخاله وفعالیت‌های عمرانی مسدودشده بودپاکسازی ولایه روبی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: متاسفانه در سال جدید وقوع سیل در چندین استان خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها و همچنین باعث جان باختن جمعی از هموطنان شد.

عبدالسلام سپهر بیان کرد: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در هفته آینده واحتمال وقوع سیل این شهرداری با برگزاری جلسات مختلف تمهیدات لازم را برای کاهش آب گرفتگی معابر صورت داده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات که باعث وقوع سیلاب در سطح شهر می‌شود مسدود شدن دهانه پل‌های سطح شهر بعلت تخلیه خاک ونخاله و همچنین فعالیت‌های عمرانی در سنوات گذشته است.

سپهر افزود: طی بازدید‌های بعمل آمده از سطح شهرمسیر‌های آب راه و دهانه برخی از پل‌های که مسدود شده بود واحتمال آب گرفتگی را داشت شناسایی شد.

وی از عملیات پاکسازی و لایه روبی دهانه پل‌های سطح شهرخبر داد و اعلام کرد: یکی از مسیر‌های که دارای بیشترین مشکل بود دهانه پل در بلوار آزادگان (کمیز) است که با چندین دستگاه ماشین آلات عمرانی عملیات لایه روبی و پاکسازی آن در حال اجرا است.

وی بیان کرد: پاکسازی دهانه پل‌های واقع در شهرک ساحلی، پارک کودک و ناحیه منفصل شهری حسن آباد از جمله مسیر‌های است که عملیات پاکسازی ولایه روبی آن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تمامی نیرو‌های خدمات شهری در حال آماده باش کامل هستند گفت:: در حال حاضر نیرو‌های خدمات شهری نسبت به تهیه کیسه‌های شنی جهت هدایت سیلاب و جلو گیری از ورود آب به داخل منازل مسکونی اقدام نموده اند.
سپهر افزود: پمپ‌های تخلیه آب که دچار مشکل شده بودند تعمیر شده ونسبت به خرید چند عدد پمپ تخلیه آب هم اقدام شده تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: این شهرداری با بسیج تمامی امکانات تمهیدات لازم برای مقابله با آبگرفتگی معابر را صورت داده وامیدواریم با تعامل شهروندان بتوانیم در بارش‌های هفته آینده با اقدامات مناسب شاهد کمترین آب گرفتگی در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام/ع

تمهیدات لازم شهرداری برای مقابله با آبگرفتگی معابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.