دومین جشنواره حصیر نیکشهر که در روستای تنگه سرحه نیکشهر برگزار شد، با استقبال گردشگران همراه بود.

استقبال گردشگران نوروزی از جشنواره حصیر نیکشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، خیرالنساء امیری مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری منطقه برگزار شده است.

خیرالنساء امیری با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرا و راه اندازی فاز دوم بازارچه دائم صنایع دستی در تنگه سرحه هزینه می‌شود، افزود: بیش از ۵۰۰ نفر از جمعیت ۱۵۰۰ نفری این روستای به صورت مستقیم در تولید صنایع حصیری مشارکت دارند.

وی گفت: تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر است که پرونده آن به عنوان دومین روستای ملی حصیر کشور تنظیم شده و در سال ۹۸ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان هم گفت: گردشگری خلاق، استفاده از ظرفیت‌های پنهان گردشگری است که شامل مشارکت در تولید محصولات صنایع دستی است.

میرحسینی با اشاره به اینکه بستر‌های لازم برای توسعه گردشگری خلاق در استان فراهم شده است گفت: جشنواره گردشگری بافته‌های حصیری بعنوان یکی از رویداد‌های گردشگری استان در تقویم رویداد‌های گردشگری ثبت شده و هر سال با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

گفتنی است صنایع حصیری نیکشهر از برگ درختچه داز (خرمای وحشی) تولید می‌شود.

شهرستان نیکشهر و تنگه سرحه آن در مسیر تردد به بندر چابهار قرار دارد، این بندر یکی از مناطق گردشگری کشور به خصوص در ایام نوروز است.

انتهای پیام/ع

استقبال گردشگران نوروزی از جشنواره حصیر نیکشهر

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار