مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵۷ هزار مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا کنون وارد این استان شده و از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی منطقه دیدن کردند.

۵۵۷ هزار مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان سفر کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورود مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: وجود اقلیم متفاوت روستایی، آداب و رسوم، منازل خشتی، گلی و کپر‌های زیبا با محیطی طبیعی بکر و دیدنی، صنایع دستی، آداب و رسوم خاص فرهنگی، آثار تاریخی، غذا و طبیعت متفاوت با سایر نقاط کشور در کنار مهمان نوازی و خونگرمی مردم سیستان و بلوچستان سبب شده که امسال تعداد زیادی مسافر و گردشگر به این استان سفر کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ارائه نوروز کارت به مسافران نوروزی، برپایی نوروزگاه و بازارچه‌های صنایع دستی را از مهمترین اقدامات این نهاد برای فراهم کردن سفری لذت بخش و با کمترین هزینه به استان ذکر کرد.
وی گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در ۱۸ هتل و بیش از ۳۰۰ واحد بوم گردی سیستان و بلوچستان و همچنین مکان‌های اسکان آموزش و پرورش اقامت داشته باشند.

راز‌های سربه مهر آثار باستانی و تاریخی بیش از ۶ هزار ساله، قله‌های مرتفع با دامنه‌های سرسبز، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، روستا‌های گردشگری، سواحل دلنشین، بازار‌های سنتی و لوکس و کوه‌های مینیاتوری گوشه‌ای از زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان برای سفر‌های نوروزی است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

۵۵۷ هزار مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان سفر کردند

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار